اخبار گردشگری

۲ برابر شدن اعتبارات مصوب میراث فرهنگی بوشهر

ناصرامیرزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون ۲۲۰میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای این اداره کل به تصویب رسیده که پیش بینی می شود تا پایان سال این اعتبارات به ۲۶۰میلیارد ریال افزایش یابد.
وی اظهار کرد: تلاش می شود امسال اعتبارات قابل توجهی دربخش اعتبارات ملی نیز جذب شود.
امیرزاده اضافه کرد: این میزان اعتبار امسال صرف مرمت و احیای بافت های تاریخی، تقویت زیرساخت های گردشگری، صنایع دستی، آموزش و توانمندسازی هزینه شود.
وی گفت: پایان مرمت و احیای بافت تاریخی عمارت های رشیدی و علوی (موزه چاپ و نشر) از جمله مهمترین طرح های در دست اجراست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در باره ثبت آثار ناملموس و معنوی استان بوشهر بیان کرد: بتازگی کارهای ثبت ۹ اثر ناملموس و معنوی این استان انجام شده است.
وی افزود: این آثار شامل بیت خونی بوشهر، چووشی خونی بوشهر، آواز مقامی بیدگونی، بازی چوخم بالا، بازی بومی محلی قتل بازی (یه قل دو قل)، بازی بومی محلی مهره بازی، تعزیه قانیان در بندر ریگ، شبیه گردانی عاشورا در بندرریگ، گرده بخشو (شیوه جهانبخش کردی زاده در آوازهای بومی بوشهر) از جمله این آثار هستند.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۱۲ اثر معنوی و ناملموس و ملموس در استان بوشهر به ثبت آثار ملی درآمده است.
امیرزاده با اشاره به اهمیت گردشگری مذهبی در استان بوشهر گفت: تلاش می شود با ساخت کلیپ های مرتبط، چاپ برشور و سایر تبلیغات مناسب آیین های مذهبی استان که بیشتر آنها به عنوان آثار معنوی ناملموس به ثبت رسیده است را به مردم کشور معرفی تا گردشگری مذهبی در استان تقویت شود.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب استان در نیمه دوم سال گردشگران زیادی وارد استان می شوند که تلاش می شود با تقویت زیرساخت های لازم زمینه جذب هرچه بیشتر گردشگران در استان فراهم شود.
وی یادآور شد: استان بوشهر ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری شامل طبیعی، میراث فرهنگی، صنعتی و بازار دارد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان بوشهربا بیان اینکه شهرهای ساحلی استان میزبان بیشترین تعداد گردشگر هستند، افزود: گناوه، بوشهر، دیلم، شهرهای جنوب استان و دشتستان بیشترین میزان گردشگر را دارند.
وی با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی گردشگری دریایی استان بوشهر اضافه کرد: کمیته مشترکی با حضور آژانس‌ های مسافرتی و شهرداران در این زمینه در استان تشکیل و ضمن به بهبود و توسعه زیرساخت‌های دریایی در استان افزایش خدمات و ارتقای ایمنی در مسافرت‌های ساحلی بجد دنبال می‌ شود.
وی با تاکید بر لزوم برطرف کردن مشکلات تاسیسات بین ‌راهی و سرویس‌های بهداشتی ادامه داد: گناوه میزبان گردشگران بسیار زیادی است و برای اسکان بهتر در این شهر کمپینیگ دوم اسکان گردشگران ایجاد خواهد شد.
۶۰۴۷/۶۰۴۳**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

انتهای پیام /*


فرهنگی


اعتبار


میراث فرهنگی


بوشهر