اخبار گردشگری

دانش حرفه ای در نگهداری از موزه های استان اردبیل یک ضرورت است

به گزارش ایرنا ، کریم حاجی زاده روز چهارشنبه در نشست تخصصی موزه ها و مراکز علمی اردبیل کارکرد اصلی موزه‌ ها را مخزن حافظه تاریخ و فرهنگ ملت ‌ها دانست و افزود: بدون بازخوانی حافظه و با فراموشی آن ملت ‌ها قادر به اداره خود نخواهند بود.
او تشریح کرد: همچنان که فردی که حافظه خود را از دست می ‌دهد، قادر به اداره خود نیست، ملت‌ ها نیز با فراموشی حافظه تاریخی خود قادر به اداره خود نخواهند بود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، حاجی زاده گفت: انسان ‌ها برای رصد تحولات زندگی خود از حافظه مدد می‌ گیرند و به مثابه آن ملت‌ ها نیز نیازمند حافظه ‌ای برای به یادسپاری تجربیات خود دارند.
او افزود: موزه ‌ها مخازنی از تجربیات تاریخی و فرهنگی هستند و احداث ، تکمیل و نگهداری از موزه‌ ها از بنیادی‌ ترین اقدامات حفاظت تاریخی ملت‌ ها است.
اردبیل به دلیل پیشنیه تاریخی دارای آثار فرهنگی و تاریخی فراوانی است.
تعداد موزه های استان اردبیل ۱۳ مورد و تعداد موزه های زیرپوشش سازمان میراث فرهنگی نیز هشت مورد است که از این تعداد موزه شهر خلخال بدلیل تعمیرات و تامین تجهیزات فعلا تعطیل است.
موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اردبیل


موزه