اخبار گردشگری

تنوع اقلیم و حوضه های آبریز درالبرز جاذبه های گردشگری فراموش نشدنی

به گزارش ایرنا، براین اساس کارگروه تخصصی گردشگری استان البرز روز چهارشنبه به بررسی طرح جامع گردشگری استان البرز اختصاص داشت که از سال ۹۳ آغاز شده و تنها مرحله اول آن اجرایی شده است.
توسعه مناطق گردشگری ازطریق مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی ، ایجاد هتل و رونق بخشی به طرح های گردشگری با هدف اشتغالزایی هرچه بیشتر از مباحث این نشست بود .
مدیرکل منابع طبیعی استان البرز دراین نشست گفت: البرز رنگین اقلیم است که این موضوع یک ظرفیت قابل توجه در بحث گردشگری به شمارمی رود.
حامد فرضی افزود: آمار واطلاعاتی که امروز در خصوص طبیعت و جاذبه های استان در دسترس قرار دارد مربوط به سال ۹۱ است درحالی که این آمار درسال جاری بصورت کلی در تمام زمینه ها تغییر کرده است .
وی ادامه داد: در بحث گردشگری باید موضوعات ورزشی از جمله کوهنوردی را در مناطق شمالی البرز و بیابان گردی را در مناطق جنوبی این استان مدنظر قرارداد.
وی خاطرنشان کرد: زمین های مناسب برای اجرای طرح های گردشگری استان البرز مشخص شده و لازم است تمهیداتی برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران فراهم شود.
فرضی تاکید کرد: طرح جامع گردشگری البرز نیاز به بازنگری کلی دارد و به بحث اعتباری آن نیز در زمینه اجرایی شدن و نتیجه بخشی هرچه سریعتر باید توجه داشت.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز نیز با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بخش کشاورزی برای توسعه طرح های گردشگری گفت: باید طرح هایی ارائه داد که در این دو بخش مهم بتوان اشتغالزایی بیشتری داشت.
سید مجید موسوی افزود: باید واحدهای گردشگری البرز یرا مشخص کرد و مسائل و مشکلات واحدهای فعال و نیمه فعال را برای تحقق سیاست های اشتغالزایی مدنظر قرار دهیم.
وی ادامه داد: موضوعات مهم گردشگری و کشاورزی باید بصورت ویژه در کمیته ستاد تسهیل و رفع موانع بررسی شود و این امر نیاز به جلسات تخصصی تر برای نتیجه بخشی بیشتردارد.
موسوی گفت: برای حصول به نتیجه بهتر و جامع تر از طرح جامع گردشگری استان البرز باید تمام دستگاه های اجرایی این استان با محوریت میراث فرهنگی و گردشگری با تشکیل جلسات منظم این موضوع مهم را دنبال کنند.
وی اضافه کرد: بطور مثال طرح مشترکی که جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی ، گردشگری می تواند در بحث گردشگری در استان البرز داشته باشد احیای باغ های روستای خور در استان البرز است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز نیز دراین نشست تاکید کرد: باید هرچه سریعتر در بحث گردشگری به بسته هاتی سرمایه گذاری برسیم.
خسروارتقایی افزود: مطالعات این طرح سه سال است که شروع شد و دراین بخش مهم باید حوزه های گردشگری آبریزهای کرج مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: حوزه آبریز طالقان با توجه به منطقه بکر این شهرستان نیز باید در طرح های گردشگری دیده شود .
ارتقای گفت: برای مناطق رودخانه های کرج و طالقان طرح راهبردی گردشگری ازسوی میراث فرهنگی و گردشگری البرز تهیه شود .
وی تاکید کرد: با هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر انتظار می رود که طرح جامع گردشگری استان البرز برای تعطیلات شب عید که البرز با آمار بالایی از مسافران مواجه خواهد بود اماده شود.
توجه به میزان بارش ، وضعیت اقلیمی، گونه های حیوانی و گیاهی شهرستان های مختلف البرز و ضرورت اجرای طرح های گردشگری در ساوجبلاغ و طالقان که از ظرفیت های بیشتری برای گردشگری برخوردارهستند نیز دراین جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دراین نشست طرح جامع گردشگری البرز بررسی شد که برخی از کارشناسان تمرکزآن را برای گردشگری شهرستان های شمال البرز و بی توجهی به ظرفیت های گردشگری جنوب این استان از جمله شهرستان را از ایرادت آن عنوان کردند.
۸۰۲۹ / ۶۱۵۵خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


البرز