اخبار گردشگری

نمایشگاه مشترک نشان از تداوم دیپلماسی صلح طلبانه ایران است

به گزارش شامگاه شنبه خبرنگار ایرنا ، علی اصغر مونسان در آیین گشایش نمایشگاه مشترک آثار باستانی ایران و کره جنوبی با عنوان خاطره مشترک مربوط به تمدن های ‘سیلا’ و ‘پارس’ اظهار کرد: شناسایی و ترویج ارزش های مشترک برای ایجاد روابط نزدیکتر به کشورها کمک می کند.
وی اضافه کرد: ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران و سیاست های صلح جویانه آن از طریق برگزاری این گونه نمایشگاه ها فرصتی ارزشمند برای تقویت مناسبات فرهنگی با کشورهای مختلف جهان است.
وی ادامه داد: ارتباطات فرهنگی بین ایران و کره بر اساس آثار کشف شده در پایتخت پادشاهی سیلا در بیش از ۱۵ قرن قبل آغاز شد و تا کنون ادامه داشته و در سالهای اخیر نیز گسترش و اهمیت دوچندان پیدا کرده است.
مقام عالی سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: طیف وسیعی از منافع مشترک دو کشور در تجارت و زیر ساخت ها به روابط فرهنگی حسنه دو کشور وابسته است و ایران بر حفظ روابط دوستانه خود با کشور ارزشمند و کهن کره جنوبی تاکید دارد.
مونسان تصریح کرد: هفته گذشته در کاخ نیاوران شاهد پیام دوستی و فلسفه صلح ملت ایران بودیم ( نمایشگاه مشترک صنایع دستی ایران و کره ) امروز نیز شاهد دوستی دیرین از طریق گنجینه گرانبهای میراث دو کشوریم که آینده ای را استوار بر منافع دو ملت و ارتقاء ارزش های مشترک را شاهد هستیم.

** نمایشگاه خاطره مشترک صدای مردم کره برای دعوت ایرانیان
سفیر کره جنوبی در تهران نیز در این آیین تصریح کرد: تمدن ایران باستان قدمت بیشتری از تمدن دو هزار ساله کره جنوبی دارد و آثار باستانی ایرانی به مراتب زیباتر از آثار باستانی کره است.
وی افزود: برگزاری این نمایشگاه به معنای صدای مردم کره جنوبی است که از طریق این آثار ملت ایران را به کره دعوت می کند و به مردم ایران خوشامد می گویند در حالی که می دانیم ایرانیان مردمی مهمان نواز هستند.
کیم سونگ هه یاد آور شد: در اواخر این ماه آثار باستانی از ایران نیز در کره به نمایش در می آید و حفظ دوستی فرهنگی مانع از دخالت متغیرهای اقتصادی و سیاسی است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۵۴۰**۱۸۲۳
خبرنگار: علی اسدی* انتشار:طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مونسان


کره جنوبی