اخبار گردشگری

درآمد ۱۵ میلیارد ریالی مردم هزاوه از برپایی جشنواره انگور

عبدالرضا حاج علی بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره انگور هزاوه ۲۷ مهر تا پنج آبان ماه با ۴۰ غرفه در این روستا دایر بود و ۹۰ هزار بازدید کننده از آن دیدن کردند.
وی اظهار کرد: این جشنواره پارسال نیز در هزاوه برپا شد که ۵۰ هزار نفر از آن بازدید کردند و درآمد پنج میلیارد ریالی از محل فروش محصولات برای اهالی روستا رقم خورد.
بخشدار مرکزی اراک گفت: در این جشنواره نمایش نحوه تهیه شیره سفید و باسلق به عنوان محصولات فرآوری شده از انگور، سایر تولیدات روستایی نظیر شیره عسل، کلوچه و نان محلی، انواع آش، غذا و دسر، انواع ترشی، لبنبات محلی، محصولات کشاورزی مانند بادام، کشمش و گردو نیز در معرض دیدعموم قرار گرفت.
حاج علی بیگی، برنامه ریزی منظم، تنوع عرضه محصولات، مناسب بودن قیمت، تامین امکانات رفاهی، تبلیغات گسترده را از دلایل استقبال بازدیدکنندگان و گردش مالی بالا، جشنواره انگور عنوان کرد و آن را مصداقی موقف از اقتصاد مقاومتی و باروری ظرفیت های بومی دانست.
وی افزود: کمبود پارکینگ و جاده مناسب از مشکلاتی است که بازدیدکنندگان جشنواره از آن گلایه داشتند که رفع این نقایص با جابه جایی جشنواره امکان پذیر است.
وی اظهار کرد: توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی مطلوب، بهترین عامل در ایجاد اشتغال و کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها است.
بخشدار مرکزی اراک گفت: راه اندازی واحدهای تولیدی به خصوص توسعه صنایع تبدیلی در روستاها بستر ساز اشتغال پایدار و تضمین معیشت خانوارهای روستایی است.
حاج علی بیگی افزود: روستای هزاوه به لحاظ زادگاه میرزاتقی خان امیرکبیر و وجود آرامگاه سید احمد(جد رهبر معظم انقلاب) و همچنین محصولات برجسته باغی، قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.
وی گفت: سال گذشته به علت استقبال بی نظیر مردم از جشنوراه انگور هزاوه زمان برگزاری آن ۱۰ روز تمدید شد.
هزاوه در ۱۰ کیلومتری غرب اراک قرار دارد که با آب و هوای مناسب برای باغداری و دارای مزارع وسیع انگور است.
این روستا زادگاه امیرکبیر، میرزا بزرگ قائم مقام و میرزا ابوالقاسم قائم مقام است.
روستای هزاوه علاوه بر ویژگی های تاریخی دارای ذخایر آب فراوان، آب و هوای کوهستانی و چشم اندازهای طبیعی و معماری است.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره انگور


روستای هزاوه


استان مرکزی