اخبار گردشگری

ماندگاری ۶ساعته گردشگران درسلطانیه/اقامتگاههای دائم وموقت نیاز داریم

به گزارش ایرنا، طی ماه گذشته ۸۱۶ گردشگر خارجی و ۲ هزار و ۹۲۹ گردشگر داخلی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید کردند و این موضوع از افزایش شمار گردشگران و ایجاد اقامتگاههای دائمی و موقت برای ماندگاری بیشتر حکایت دارد.
موسی انیران روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود کارها و اقدامات انجام گرفته میزان ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی در سلطانیه به ۶ ساعت افزایش یافته و این در حالی است برای افزایش این مهم باید اقدامات جدی تری انجام گیرد.
وی، یادآوری کرد: بر اساس اعلام مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، مدت زمان اقامت گردشگر در این استان به ۲٫۵ روز افزایش یافته و این موضوع از رونق این بخش حکایت دارد.
انیران افزود: هم اکنون زیرساخت های لازم برای ایجاد اقامتگاههای دائم در شهر سلطانیه فراهم نشده، اما برای اقامتگاه های موقت اقداماتی از قبیل ایجاد چادرهای ایلخانی در کنار ارگ شهر سلطانیه و رونق بوم گردی لحاظ شده است.
وی بیان کرد: گردشگر برای ماندگار بیشتر به اقامتگاه هایی بر گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی نیاز دارد و ایجاد چنین مکان هایی در این شهرستان چشم انداز بهتری را فراهم می کند.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته و در صورت تخصیص بودجه لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان چند منزل به عنوان واحد بوم گردی برای اسکان گردشگران ایجاد خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: آمار ورود گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از گنید سلطانیه در ۶ ماهه دوم سال جاری ۵۰ درصد کاهش می یابد و این مهم علاوه فصول سرد به نبود اقامتگاههای مختلف باز می گردد.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود ۱۴۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود.
این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد خشتی جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با هفت هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*


اقتصاد


میراث فرهنگی


گنید جهانی سلطانیه


بوم گردی