اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

ظرفیت اماکن تاریخی تهران برای جذب گردشگر نادیده گرفته نشود

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا، محمدعلی سعادتی در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا از وجود چهار منطقه ویژه بافت های تاریخی در پایتخت خبر داد و گفت: شهرداری تهران حدود سه سال است که برنامه هایی را درخصوص ساماندهی بافت ها و بناهای تاریخی شهر تهران اجرایی کرده است.
وی در معرفی چهار منطقه ویژه بافت های تاریخی شهر تهران گفت: این مناطق ویژه تاریخی در منطقه یک در محدوده بازار تجریش، در مناطق ۱۱ و ۱۲ در محدوده حصار صفوی و حصار ناصری تهران و در منطقه ۲۰ نیز در محدوده تاریخی شهرری قرار دارد.
مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران یادآور شد: معاونت شهرسازی شهرداری تهران بر توجه بیشتر به بناهای ارزشمند شهر تهران تاکید دارد.
سعادتی افزود: در جهت تنظیم ضوابط و مقررات باید به نقطه ای برسیم که ضوابط و مقررات و دستورالعمل هایی را برای بافت های تاریخی شهر تهران طراحی و تدوین کنیم که در اقدامات اجرایی، خدماتی و زیباسازی و همچنین هویت بخشی درمحدوده های تاریخی را که در شهر تهران است داشته باشیم.
وی در ادامه به بازنمایی این مکان ها به شهروندان و هموطنانمان در دیگر شهرهای کشورمان و همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت مکان های تاریخی کلانشهر تهران در مسیر جذب گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از ۹۴۰ رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و امشب، ۱۲ آبان ماه به کار خود پایان داد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی**انتشار: زینب کارگر
تهرام/۱۱۰۹/۷۲۴۳**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


مطبوعات۹۶


بافت تاریخی


گردشگری