اخبار گردشگری

ایران با برخورداری از فرهنگ غنی هزاران ساله، همواره منادی صلح میان ملت ها بوده است

به گزارش روز جمعه ایرنا، جشنواره پژواک فرهنگ های سال ۲۰۱۷ مکزیکوسیتی در حالی به کار خود خاتمه داد که گروه هنری ایران در جلسه اختتامیه این جشنواره قطعاتی از موسیقی سنتی و آئینی ایرانی را اجرا کردند.
این گروه یک قطعه خاص را برای ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله مکزیک اجرا کردند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. «مجید ناظمی پور» سازنده این قطعه در توضیح کار اجرا شده گفت که این قطعه را برای ابراز همدردی مردم ایران با مردم آسیب دیده مکزیک در زلزله اخیر تقدیم می کند.
همچنین نمایشگاه لباس اقوام ایرانی نیز به مدت یک ماه در موزه فرهنگ های ملل مکزیک دایر و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
محمدتقی حسینی سفیر ایران در سخنرانی خود در مراسم ویژه جشنواره پژواک فرهنگ ها با بیان اینکه هنر پیوند دهنده ملت ها و عامل مهمی برای ارتقای صلح و دوستی است، تاکید کرد: ایران با برخورداری از فرهنگ غنی هزاران ساله خود همواره منادی صلح و دوستی میان ملت ها بوده است.
سفیر ایران با اشاره به انتخاب کشورمان به عنوان میهمان ویژه جشنواره پژواک فرهنگ های سال ۲۰۱۸ مکزیکوسیتی گفت: ایران با همه توان خود در این جشنواره شرکت و تلاش خواهیم کرد تا دریچه ای از فرهنگ و تمدن زیبای ایران را در این جشنواره معرفی کنیم.
همچنین «آلخاندرا گومز» هماهنگ کننده جشنواره پژواک فرهنگ ها نیز در سخنانی با اشاره به انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه این جشنواره در سال ۲۰۱۸، افزود: مردم مکزیک به فرهنگ و تمدن غنی ایران علاقمندند و این اشتیاق به دانستن بیشتر در مورد ایران و تاریخ و فرهنگ ارزشمند آن در بین جوانان مکزیکی رو به افزایش است.
به گزارش ایرنا، جشنواره پژواک فرهنگ ها هر ساله در پایان ماه اکتبر در مکزیکوسیتی برگزار می شود و جمعیت زیادی از مردم مکزیک و گردشگران خارجی از آن دیدن می کنند. در سال جاری جمهوری اسلامی ایران حضور موثری در این جشنواره داشت و انتخاب کشورمان به عنوان میهمان ویژه سال ۲۰۱۸ فرصت خوبی برای معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری ایران می باشد. کشور روسیه در سال ۲۰۱۷ میهمان ویژه این جشنواره بوده است.
شبد**۱۹۵۳**۱۳۷۹ **
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*


فرهنگی


محمدتقی حسینی


سفیر ایران در مکزیک


جشنواره پژواک فرهنگ