اخبار گردشگری

آبشار یخی کوه کرکس ظرفیتی برای رونق گردشگری نطنز

به گزارش ایرنا، مهدی نصر اصفهانی پنجشنبه شب در دیدار با شهردار نطنز گفت: برگزاری جشنواره در آبشار یخی کوه کرکس می تواند گردشگران و گروه های کوهنوردی را از نقاط مختلف کشور برای بازدید از این مجموعه ترغیب و حتی این محل را به نماد گردشگری نطنز تبدیل کند.
وی افزود: برخورداری این شهرستان از وجود یک هزار کوهنورد فعال نیازمند در نظر گرفتن جایگاهی ویژه برای این رشته است و تهیه دیواره صخره نوردی برای استفاده مشترک آتش نشانان و کوهنوردان می تواند نخستین گام در این راستا باشد.
شهردار نطنز نیز بیان کرد: این شهرستان با برخورداری از طبیعتی زیبا، تاریخی کهن، فرهنگی پربار و جاذبه های گوناگون در حوزه گردشگری ظرفیت های مناسبی دارد و می تواند راه خروج از رکود باشد اما هنوز گزینه ای به عنوان نماد این صنعت انتخاب نشده است.
علی پیراینده اضافه کرد: آمادگی برای پشتیبانی از گروه کوهنوردی نطنز وجود دارد و امید می رود آنها نیز با تهیه برنامه ای، به جد پیگیر موضوع باشند.
محمد احترامی، دبیر هیات کوهنوردی نطنز نیز در ادامه به مشکلات و کاستی های علاقه مندان این رشته مانند احداث خانه کوهنورد، ایجاد ایستگاه کوهنورد در شهر و مسیرهای دسترسی به قله در نقطه ای از شهر اشاره کرد.
قله کرکس به ارتفاع سه هزار و ۸۹۵ متر بخشی از رشته کوه های مرکزی ایران است و مهمترین کوه شهرستان نطنز به شمار می رود.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
۷۴۳۰/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


ورزشی


کوهنوردی


قله کرکس