اخبار گردشگری

گردشگران آلمانی از آثار تاریخی بشرویه دیدن کردند

سید امیر سلیمانی رباطی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گردشگران در قالب تور زعفران از اماکن گردشگری و تاریخی و مزارع زعفران استان بازدید می کنند.
وی ادامه داد: گردشگران آلمانی در مدت حضور خود در بشرویه علاوه بر خانه مستوفی از بافت تاریخی این شهرستان نیز بازدید کردند.
وی گفت: بافت تاریخی بشرویه با خانه‌های خشت و گلی و بادگیرهای مختلف یکی از وسیع‌ترین بافت‌های تاریخی در خراسان جنوبی به شمار می رود.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه اظهار کرد: معماری نفیس تیموری و صفوی در بومی‌ترین شکل‌های خود در این بافت مشاهده می شود و از ویژگی های مهم آن علاوه بر سالم بودن، تداوم زندگی اجتماعی در این بافت تاریخی است.
وی افزود: هم‌اکنون این بافت که مجموعه‌ای از بناهای مذهبی، اماکن عمومی و منازل مسکونی با اشکال مختلف است، با شماره ۷۸۳۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است.
به گزارش ایرنا، مسئول میراث فرهنگی بشرویه گفت: این خانه که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است در غرب محله تاریخی میانده واقع شده و متعلق به اوایل دوره قاجاریه بوده و دارای شاخصه ها و معماری منحصر بفردی است.
وی ادامه داد: آنچه این خانه‌ها را از سایر خانه‌ها متمایز کرده، وجود سه بادگیر مرتفع و متوالی در معماری این بنا است که بر جذابین این اثر تاریخی افزوده و در طول سال به ویژه تعطیلات نوروز مورد استقبال و توجه گردشگران قرار می گیرد.
سلیمانی تاکید کرد: این شهرستان به عنوان یکی از شهرهای کوچک تاریخی کشور دارای ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری می باشد.
شهر بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی * انتشار دهنده -رسول محمدحسنی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


شهرستان بشرویه