اخبار گردشگری

رسانه‌ها نقش چشمگیری در پوشش تحولات خاورمیانه ایفا می‌کنند

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، سعید دهری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) درباره اهمیت رسانه اظهار داشت: با توجه به فناوری های جدید رسانه ای، مطبوعات همچنان نقش مهمی در این خصوص دارند.
وی همچنین به تحولات منطقه و نقش آمریکا اشاره کرد و گفت: تضادی که بین وزیر دفاع آمریکا و ترامپ وجود دارد، تناقض شدیدی را در دولت آمریکا نشان می دهد، وضعیت اقتصادی ایران و جایگاه مناسبش ترامپ را بر آن داشته تا در جستجوی گریزگاهی باشد و اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران یکی از این اقدامات به شمار می آید.
این فعال رسانه ای قطر با اشاره به اینکه ایران نسبت به بندهای برجام التزام کامل دارد، افزود: آمریکا در این خصوص موضع نامشخص دارد؛ از یک سو موضوع تروریسم را مطرح می کند و از سوی دیگر پرونده هسته ای را پیش کشیده است، حال سوال من از دولت آمریکا این است که آیا تا به حال یک مورد از عدم پایبندی ایران به برجام را مشاهده کرده است.

**محاصره اقتصادی چهار کشور عربی علیه قطر، موجب گسترش همکاری تهران و دوحه شد
دهری با اشاره به اینکه محاصره اقتصادی چهار کشور عربی علیه قطر، موجبات گسترش همکاری های اقتصادی میان تهران و دوحه را فراهم آورده است، ادامه داد: اگر چه دو کشور از دیرباز روابط فرهنگی و سیاسی مستحکمی دارند، این محاصره اقتصادی سبب شده است حجم مبادلات تجاری میان دو کشور افزایش یابد.
وی افزود: البته ما قبل از اعمال تحریم های اقتصادی علیه قطر هم کالاهای ایرانی را در بازار قطر می دیدیم، ولی اخیرا میزان حضور کالاهای ایرانی در بازارهای کشورمان بسیار چشمگیر است.
رئیس بخش فرهنگ و هنر روزنامه العرب در قطر خاطرنشان کرد: محاصره اقتصادی قطر از طرف دیگر می تواند به عنوان رخداد خوبی قلمداد شود، چرا که این مساله سبب مستحکم تر شدن روابط سیاسی ایران و قطر شده است.

**تصمیم قطر برای صدور ویزای ایرانیان در فرودگاه دوحه
دهری با بیان اینکه قطر تصمیم دارد سیاست های جدیدی را برای توسعه گردشگری اتخاذ و برای تمام ایرانیان در فرودگاه قطر ویزا صادر کند، گفت: روابط تنش زا میان قطر و عربستان از دیر باز بوده ولی قطر همیشه به این دلیل که عربستان را به عنوان «برادر بزرگتر» تلقی می کرده است همیشه در برابر سیاست های ریاض کوتاه می آمده که هم خدشه ای به اتحاد میان کشمورهای عرب وارد نشود و مساله اتحاد نیز در شورای همکاری خلیج فارس تحت الشعاع قرار نگیرد ولی عربستان این «آتش زیر خاکستر» را در کنفرانس سران عرب مجددا شعله ور کرد و در همان سال (۲۰۱۶ ) عربستان قطر را برای بستن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی تهدید کرد ولی قطر باز در خصوص این مساله کوتاه آمد.
این فعال رسانه ای با بیان اینکه اختلافات قطر و عربستان، فقط سیاسی نیست بلکه ابعاد روانی دارد، اظهار داشت: در واقع از سال ۱۹۹۵ که شیخ حمد، زمام امور قطر را در دست گرفت، حالت شکوفایی بی سابقه ای را به وجود آورد و یکی از عوامل اصلی اختلاف هم از این مساله ناشی می شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، ۵ آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از ۹۴۰ رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا ۱۲ آبان ماه، همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره ۲۲۹ در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**۱۵۴۰**۱۰۵۵
خبرنگار: علیرضا مرادی**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


مطبوعات۹۶


رسانه قطری


خاورمیانه