اخبار گردشگری

حضور ایران در هفته ملل در اکوادور

به گزارش روزسه شنبه ایرنا ازسفارت ایران درکیتو، در این رویداد که شامل برگزاری نمایشگاه نقاشی، جلسه پرسش و پاسخ با حضورسفیران مدعو،کارگاه آشپزی و اجرای موسیقی بومی می شد، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دو بخش جلسه پرسش و پاسخ سفیران و کارگاه آشپزی مشارکت نمود.
جلسه میزگرد با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اساتید و دیگر علاقمندان فرهنگی تحت عنوان ‘چالش های جهان بدون مرز: فرهنگ، هنر و سنن’ اجرا شد که در آن علاوه بر نمایندگی ایران، سفرای شیلی، برزیل، اسپانیا، ترکیه و هندوراس به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سخنرانی سعادت آقاجانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اکوادور به ‘ایران فرهنگی’ اختصاص یافت که در آن، به تشریح مفهوم ‘ایران فرهنگی’ وتاریخ و محدوده جغرافیایی آن و همزیستی اقوام، ملل، مذاهب، فرهنگ ها، گویش ها و زبان های مختلف در این محدوده در طول چند هزار سال گذشته و آثار بی نظیر به جا مانده از تبادلات و امتزاج این فرهنگ ها با یکدیگر به عنوان میراث ارزشمند ایران فرهنگی و جهان پرداخته شد. همچنین به تاثیرات و نتایج ‘ایران فرهنگی’ اشاره شد که از ابتدا ، جهانی اندیشیده و عمل کرده و تنوع و فراوانی فرهنگی را بر می تابیده و در دنیای امروز نیز احترام، تحمل، مدارا، تبادل و همزیستی در درون کشور و همچنین در سطح بین المللی را سرلوحه خود قرار داده است.
در جلسه پرسش و پاسخ نیز برخی از دانشجویان به موضوع تبادل فرهنگی و فرهنگ مدارا در جهان امروز اشاره کرده و سیاستهای آمریکا و ترامپ در خروج از یونسکو و بازتولید فرهنگ تهاجم به دیگر ملل و کشورها را مورد انتقاد قرار دادند.
در کارگاه آشپزی هم که مورد توجه دانشجویان اکوادوری قرار گرفت، نحوه تهیه چند نمونه غذای ایرانی نمایش و آموزش داده شد.
اروپام**۳۲۳۴**۱۵۹۰
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایران فرهنگی


اکوادور


رویداد فرهنگی هفته ملل