اخبار گردشگری

استاد دانشگاه: مطبوعات نقش اصلی توسعه گردشگری‌ را دارند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهرداد فرشیدی در نشست نقش مطبوعات در توسعه گردشگری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار کرد: محصول گردشگری، ناملموس است و باعث شادابی و ارتقای روحیه مردم جامعه می شود.
وی افزود: در حوزه گردشگری بر خلاف برخی صنایع، عموم مردم ذی نفع هستند و نه افراد خاص ولی با وجود همه ویژگی های ممتاز، این حوزه در ایران محروم مانده است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: گردشگری از سه سطح دولتی، بخش خصوصی و دست اندرکاران اجرایی و حامیان برخوردار است که هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های حامل هیچ یک از این سه استفاده کنیم.
فرشیدی گفت: مطبوعات، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و در عین حال می توانند برای آموزش جامعه میزبان گردشگران خارجی و آموزش عمومی کمک کنند.
وی یادآور شد: تاکنون به دلیل حضور نداشتن نیروهای متخصص در رسانه های گردشگری آنطور که باید و شاید از فرصت و ظرفیت مطبوعات استفاده نشده است.

*رسانه ها ارکان توسعه گردشگری هستند
یک روزنامه نگار نیز در این نشست عنوان کرد: صنعت گردشگری، اشتغالزا است و می تواند درآمدی معادل نفت داشته باشد.
صبا رضایی تاکید کرد: برای توسعه گردشگری باید تصویر مناسبی از مقصد نشان دهیم؛ تصویری که به دلیل ایران هراسی مخدوش شده است.
وی ادامه داد: رسانه ها می توانند تاثیر مناسبی بر رفع این فضای مسموم داشته باشند.
رضایی یکی از دیگر کارکردهای رسانه را ترویج فرهنگ گردشگری دانست و گفت: مردم می توانند تحت تاثیر رسانه ها برای مسافرت جمعی اقدام کنند و برای پذیرایی از گردشگران خارجی الگوهای فرهنگی درست را بیاموزند.
این روزنامه‌ نگار یادآور شد: رسانه ها امروز ابزار نیستند و از ارکان توسعه گردشگری به شمار می آیند.

*برای تبلیغ گردشگری در آن سوی مرزها رسانه ها بهترین‌ اند
یک کارشناس گردشگری نیز در این نشست اظهار کرد: گردشگری کشور سال های طولانی دچار رکود بود تا اینکه دیپلماسی دولت تدبیر و امید با موفقیت فرصتی برای توسعه گردشگری فراهم کرد.
علی یارمهدی تاکید کرد: هیچ نماینده ای برای تبلیغ گردشگری در خارج از مرزها بهتر از نشریات و رسانه ها وجود ندارد و تبلیغات هوشمندانه از طریق رادیو، تلویزیون و نشریات و سایت ها می تواند باعث جذب گردشگران پرشمار شود.
وی ادامه داد: باید ظرفیت های اطلاع رسانی گردشگری‌ را از طریق رسانه ها به گوش جهانیان رساند و در این میان آژانس ها و راهنمایان گردشگری نیز می توانند با مناسب سازی و تقویت ارتباط با رسانه ها به‌ کمربند میانی گردشگری قوت و قدرت بیشتری ببخشند.
وی یادآور شد: اگر رسانه ها بتوانند نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کنند بخش زیادی از مشکل بیکاری حل شده و رکود مرتفع می شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، ۵ آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از ۹۴۰ رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا ۱۲ آبان ماه، همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره ۲۲۹ در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
خبرنگار: علی اسدی**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


مطبوعات۹۶


گردشگری


رسانه