اخبار گردشگری

صدور روادید اربعین به یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسید/گشایش دفتر ویزا در ورامین

شهریار حیدری روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به خبرنگار گروه اجتماعی این خبرگزاری اظهار کرد: پیش ثبت نام ۱۳۷ هزار تبعه خارجی مقیم کشور نیز برای حضور در آیین اربعین انجام شده است؛ ضمن اینکه با توجه به هماهنگی های به عمل آمده و به منظور رفاه حال هرچه بیشتر مردم ، چهار کنسولگری ثابت و ۱۳ دفتر موقت در سراسر کشور حتی در روزهای تعطیل ویزای زائران را صادر می کنند.
این مقام مسئول در ستاد مرکز اربعین حسینی همچنین اعتبار ویزای اربعین را سه ماهه اعلام کرد.

**گشایش دفتر صدور ویزای اربعین در ورامین
حیدری اعلام کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با مسئولان مربوطه دفتر ورامین نیز از امروز افتتاح شد و عملیات صدور ویزای اربعین در این منطقه نیز انجام می شود.
وی ، کنسولگری های ثابت را مستقر در استان های تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه عنوان کرد و گفت: تمامی عملیات آیین اربعین حسینی در قالب ۱۳ کمیته با محوریت وزارت کشور برگزار می شود که باید سعی کنیم این مهم برای سال های آینده از دولتی بودن خارج شود و همانند عراق به طور کامل توسط مردم انجام گیرد.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه نقش دولت در برپایی این آیین باید در قالب ساماندهی و سازماندهی به انجام برسد، تصریح کرد: با توجه به ملاحظات و دغدغه های دولت باید در مسیر برگزاری صد درصدی این آیین توسط مردم پیش رویم.
وی با اشاره به بخش کوچکی از اقدمات انجام گرفته در قالب ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه زیرساخت ها و ارسال ۱۰۰ تن داروی مورد نیاز برای زائران اربعین ، خاطر نشان کرد: کار اربعین دارای وسعت بسیار عظیم و گسترده ای است که اگر عنایت حضرت اباعبدالحسین (ع) نباشد با این اجتماع بزرگ جهانی آنهم در یک مقطع زمانی کاری پیش نخواهد رفت.

** بازگشایی مرز خسروی در گرو اعلام دولت عراق
حیدری افزود: با توجه به آمادگی همه جانبه کشورمان در خصوص رفت و آمد زائران اربعین از مرز خسروی در استان کرمانشاه به محض اطلاع و آمادگی دولت عراق این مرز (مرز خسروی) باز خواهد شد.
وی تصریح کرد: مرز خسروی که طی سال های گذشته به دلایل مختلف از طرف دولت عراق مورد استفاده قرار نگرفته است روز گذشته در نشست مسئولان ایرانی با طرف عراقی آخرین تحولات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به نظر می رسد با توجه به روند موجود طی روزهای آتی این مرز باز شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون زائران اربعین حسینی از طریق مرزهای شلمچه، چذابه و مهران برای حضور در این آیین راهی عراق می شوند، خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات و آمار موجود، طی پنج روز گذشته از مرزهای یادشده حدود ۲۵۰ هزار تن راهی عراق شده اند.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در پایان نشست خبری از بخش های مختلف ایرنا بازدید به عمل آورد.
بر اساس آمار و اطلاعات اعلامی از سوی مسئولان امر، سال گذشته در حدود دو میلیون زائر ایرانی برای حضور در آیین اربعین راهی عراق شدند که امسال پیش بینی شده است این رقم به حدود سه میلیون تن برسد.
اجتمام**۱۹۳۳**۱۷۷۶
خبرنگار: بهروز سلطانیان ** انتشار: لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*


اجتماعی


ستاد اربعین


ویزا


سخنگو