اخبار گردشگری

جذب گردشگر خارجی در دولت دوازدهم بیش از پیش رونق می گیرد

علی اصغر مونسان عصر روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی پلاک منزل پدری رییس جمهوری در شهرستان سرخه در گفت و گو با ایرنا افزود : جذب گردشگر خارجی یکی از اولویت های اساسی سازمان میراث فرهنگی است.
وی اظهارداشت : به ازای ورود یک گردشگر به ایران اسلامی و بهره مندی وی از ظرفیت های طبیعی و تاریخی، یکهزار و ۲۰۰ دلار برای کشور ارزآوری می شود که از نظر توجیه اقتصادی ارزش آن به اندازه فروش ۳۰ بشکه نفت خام است.
وی دربخش دیگری به ظرفیت بالای بخش گردشگری استان سمنان اشاره و اضافه کرد : جذب سرمایه گذار به منظور افزایش اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در بخش گردشگری این استان در اولویت قرار گیرد.
وی تصریح کرد : زیرساخت لازم برای ورود گردشگر در سمنان در چهار سال گذشته تا حدودی فراهم شده است اما برای رسیدن به شرایط مطلوب باید بیشتر تلاش کرد.
رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد : سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر از زائران حرم رضوی(ع) از سمنان عبور می کنند و باید از این ظرفیت ارزشمند برای کاهش آمار بیکاری استان بهره گرفت.
رییس سازمان میرث فرهنگی کشور همچنین به منظور بازدید و بهره برداری از چند آثار تاریخی و شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به سمنان سفر کرده است.
در آیین رونمایی از پلاک منزل پدری دکتر روحانی به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان برای تبدیل منزل پدری ایشان به موزه طرح های پیشنهادی به رییس سازمان میراث فرهنگی ارایه شد.
حسین خواجه بیدختی در گفت و گو با ایرنا افزود : زیرساخت لازم برای اجرای این طرح از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان آماده است.
سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای بیش از هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده و تاکنون ۷۱۸ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
۷۳۳۹/۶۰۲۶
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


فرهنگی


جذب


گردشگر


دولت