اخبار گردشگری

پرونده موزه هنرهای معاصر اهواز در راهروهای دادگاه

داستان واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی و فریادهای هنرمندان برای پس گرفتن آن از دست سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حالی سه ساله می‌شود که هنوز راه‌هایی که هنرمندان برای بازپس گیری این مکان فرهنگی رفته اند به مقصد نرسیده است.
اما موزه هنرهای معاصر اهواز سرگردان در راهروهای دادگاه منتظر یک رای قطعی است تا از بلاتکلیفی خارج شود
به گفته یک منبع آگاه موزه بدون وکیل رهسپار دادگاه شده است و هیچ گونه قراردادی هنوز با وکیلی که برای آن در نظر گرفته‌اند امضا نشده است این موضوع موجب شده تا تعدادی از هنرمندان خوزستان نسبت به این موضوع اعتراض کنند.

***موزه وکیل دارد!
این در حالی است که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با رد این مساله به خبرنگار ایرنا گفت: برای بازپس گیری موزه هنرهای معاصر اهواز یک وکیل گرفته شده است که با او قراداد نیز منعقد شده تا مسایل بازپس گیری موزه را پیگیری کند.
محمد جوروند افزود: در حال حاضر روند قانونی و قضایی آن در حال انجام است.
وی تاکید کرد: تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان باز پس گیری موزه هنرهای معاصر اهواز از بخش خصوصی است چراکه سرمایه گذار بخش خصوصی، اهدافی ترسیم شده در قرارداد مانند فعالیت‌هایی حوزه تجسمی را عملی نکرده است و هنرمندان تجسمی از او رضایت ندارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: هدف اصلی واگذاری‌ موزه هنرهای معاصر اهواز، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای هنرمندان تجسمی است در حالی که سرمایه گذار موزه هنرهای معاصر اهواز نتوانست آن را توسعه دهد و حتی موزه را به رستوران تبدیل کرد.
وی تصریح کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی موزه از قرارداد تخطی کرده و برای همین از عملکرد او رضایت نداشتیم و تلاش می‌کنیم موزه را پس بگیریم.
جوروند نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه را نیز با خود همراه خواند و گفت: قرارداد هفت ساله با بخش خصوصی منعقد شده و هیچ هزینه‌ای هم در این زمینه از بخش خصوصی دریافت نشده و در واقع موزه به صورت رایگان به او واگذار شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: بخش خصوصی ادعا کرده هزینه ایی در این موزه انجام داده که مورد قبول نیست چراکه مستنداتی در این زمینه ندارد.
وی توضیح داد: رنگ پلاستیکی استفاده شده بر روی دیوارهای این موزه ناقص است و موجب آسیب رسیدن به موزه شده است و از وسایل و تجهیزات کاملا استفاده شده و برخی وسایل موزه مانند سیستم خنک کننده آسیب دیده اند که امسال مجبور به تعمییر آن شده‌ایم این در حالی است که موزه با امکانات کامل به بخش خصوصی واگذار شد.
جوروند ادامه داد: همچنین در دوره مدیر کل قبلی برخی از آثار گنجینه از موزه خارج شدند که بیمه نشدند و این خلاف قانون محسوب می شود.

*** ورود استاندار خوزستان برای بازپس گیری موزه
علاوه بر این استاندار خوزستان نیز چندین بار به این بحث ورود کرده است و به هنرمندان قول های مساعدی برای باز پس گیری آن را داده است.
استاندار خوزستان با بیان این که تلاش می‌کند تا نظر هنرمندان تامین شود به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه‌ای که با هنرمندان داشتم دغدغه اصلی آن ها بازپس گیری موزه بود.
غلامرضا شریعتی بیان کرد: برای این که خاطر هنرمندان آزرده نشود و بتوانند به فعالیت های خودشان ادامه دهند آماده‌ایم در صورت صحت داشتن میزان هزینه‌هایی که از سوی بخش خصوصی در موزه انجام شده است آن ها را پرداخت کنیم تا موزه زودتر به دست هنرمندان که صاحبان اصلی فرهنگ و هنر هستند برسد.
با این وجود هنرمندان روال طی شدن مراحل بازپس گیری موزه را طولانی میدانند و می گویند که سال هاست از تنها مکان فرهنگی و هنری اهواز که همان موزه هنرهای معاصر اهواز است بی بهره هستند.
آن‌ها خواستار تسریع در این روند هستند تا به فعالیت های فرهنگی و هنری خود را در موزه از سر گیرند.
حال باید منتظر ماند و دید که پرونده موزه در دادگاه از کجا سر درمی‌آورد و آیا هنرمندان بالاخره و به این زودی‌ها به خواسته خود می‌رسند یا خیر؟!
۷۱۶۴/۶۰۶۴
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه هنرهای معاصر اهواز


بخش خصوصی


هنر