اخبار گردشگری

ساخت بناهای جدید در پادگان ۰۶ ارتش باید با رعایت ضوابط میراث فرهنگی انجام شود

رجبعلی خسروآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پادگان تعدادی ساختمان واجد ارزش وجود دارد که در وضعیت نامناسبی نگه داری می شوند که می طلبد مسئولان این پادگان تعامل خوبی را با میراث فرهنگی استان تهران داشته باشند.
خسروآبادی با بیان اینکه روز گذشته این موضوع را به اطلاع مسئولان این پادگان رساندیم خاطر نشان کرد: از مدیران این پادگان تقاضا کردیم تا ورود کارشناسان این اداره کل را برای نظارت و بازرسی این ساختمان های واجد ارزش و ثبتی مجوز صادر کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه ساختمان های پادگان ۰۶ به لحاظ قدمت، کارکرد و شیوه معماری بسیار ارزشمند هستند، افزود: در نظر داریم برخی از این مجموعه ها و ساختمان ها را برای حفاظت و مرمت بیشتر به ثبت برسانیم.
به گفته وی یکی از وظایف قانونی میراث فرهنگی حفاظت از بناهایی ارزشمند و تاریخی است که باید در این خصوص همکاری هایی بیشتری با این پادگان نظامی صورت گیرد.
مرکز آموزش ۰۶ درجه داری (آموزشگاه نظامی) جوادالائمه (علیه السلام) در تاریخ دوازده شهریور سال ۵۹ در منطقه نظامی واقع در لشکرک تهران تاسیس و درسال ۱۳۶۲نیز این مرکز به عنوان مرکز آموزش درجه داری نامگذاری شد.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


استان تهران