اخبار گردشگری

احداث آسانسور در موزه علی اکبر صنعتی تهران با قوانین حفظ میراث فرهنگی مغایر است

رجبعلی خسروآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نصب آسانسور در موزه استاد صنعتی بدون در نظر گرفتن ضوابط و قوانین بناهای تاریخی انجام شده وسازمان جمعیت هلال احمر به عنوان متولی مجموعه باید ضمن جمع آوری سازه، آسیب های وارد شده به واسطه نصب آسانسور را مرمت و رفع کند.
وی با بیان اینکه این مکان فرهنگی، تاریخی پس از گذشت یک ماه از فعالیت تعطیل شده خاطر نشان کرد: در زمان افتتاح موزه، مسئولان هلال احمر (صاحب موزه صنعتی) اطمینان دادند که تمامی نواقص آن برطرف و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.
موزه استاد علی اکبر صنعتی در میدان امام خمینی(ره) تهران واقع شده که نزدیک به ۶ هزار تابلو و افزون بر هزار پیکره و تندیس گچی، سنگی و برنزی از شخصیت‌های علمی و ادبی ایران و تیپ‌های گوناگون اجتماعی در این موزه نگهداری می‌شود.

*هیچ طرحی در خصوص ساخت دیوار در مجلس قدیم به اداره کل میراث فرهنگی تهران ارسال نشده
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین با بیان اینکه تا کنون طرح دیوار کشی مقابل ساختمان قدیم مجلس به این اداره کل ارسال نشده، خاطر نشان کرد: ساخت این دیوار می بایست از پنجشنبه هفته گذشته (۲۷ مهرماه) متوقف و طرح اجرای آن به میراث فرهنگی ارسال می شد.
وی اظهار کرد: تاکنون هیچ طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی مبنی بر ساخت دیوار و مخدوش شدن نمای بصری مقابل ساختمان مجلس قدیم در میدان بهارستان ارائه نشده است.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی استان تهران


تهران


موزه استاد صنعتی