اخبار گردشگری

احداث آسانسور در موزه علی اکبر صنعتی تهران طبق ضوابط میراثی صحیح نیست

رجبعلی خسروآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نصب آسانسور در موزه استاد صنعتی بدون در نظر گرفتن ضوابط بناهای تاریخی صورت گرفته که باید سازمان جمعیت هلال احمر به عنوان متولی اقدام به جمع آوری سازه و مرمت آسیب های وارد شده از نصب آسانسور را برطرف کند.
وی با بیان اینکه این مکان فرهنگی و تاریخی پس از گذشت یک ماه از فعالیتش تعطیل شده است خاطر نشان کرد: در زمان افتتاح این مکان، با اصرار مسئولان هلال احمر (صاحب موزه صنعتی) این اطمینان داده شد که تمامی نواقص آن برطرف و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.
موزه استاد علی اکبر صنعتی در میدان امام خمینی(ره) تهران واقع شده که نزدیک به ۶ هزار تابلو و افزون بر هزار پیکره و تندیس گچی، سنگی و برنزی از شخصیت‌های علمی و ادبی ایران و تیپ‌های گوناگون اجتماعی در این موزه نگهداری می‌شود.

*هیچ طرحی در خصوص ساخت دیوار در مجلس قدیم به اداره کل میراث فرهنگی تهران ارسال نشده
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه تا کنون هیچ طرح دیوار کشی در مقابل ساختمان قدیم مجلس به این اداره کل ارسال نشده است خاطر نشان کرد: مجلس باید پنجشنبه(۲۷ مهرماه) ساخت این دیوار را متوقف و طرح خود را به میراث فرهنگی ارسال کند.
وی اظهار کرد: تاکنون هیچ طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی مبنی بر ساخت دیوار و مخدوش شدن نمای بصری در مقابل مجلس قدیم ارائه نشده است.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی استان تهران


تهران