اخبار گردشگری

معاون وزیر کشور: چهار مرز رسمی برای سفر زائران اربعین حسینی آماده است

به گزارش ایرنا، سید محمدعلی افشانی عصر پنجشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان خرمشهر در مرز شلمچه اظهار کرد: وزارتخانه های مرتبط با مقوله اربعین حسینی موظف هستند از منابع داخلی خود مسایل مرزهای خروجی کشور را برطرف کنند تا مشکلی برای زائران اربعین پیش نیاید.
وی آمادگی و امکانات مرز شلمچه را در مقایسه با دیگر گذرگاه های کشور مطلوب تر توصیف و بیان کرد: با توجه به این موضوع که در سال های آینده اربعین در فصل گرم است امکانات مرزها به ویژه شلمچه باید به صورت دایمی پیش بینی شود.
افشانی گفت: یک هزار نفر اکنون در بخش های مختلف در پایانه مرزی شملچه مشغول کار هستند تا زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی مشکلی نداشته باشند.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر نیز به ساخت سه توقفگاه ۱۴هکتاری اشاره کرد و گفت: برای استقرار ۵۰ هزار دستگاه خودرو در توقفگاه های شلمچه جانمایی پیش بینی شده است.
ولی اله حیاتی اظهار کرد: پنج استان و هفت شهرستان به عنوان معین خرمشهر در برگزاری همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در شلمچه حضور دارند.
وی افزود: ۴۲۰ موکب حسینی در موقعیت های پیش بینی شده در شلمچه مستقر می شوند.
شلمچه در ۱۶ کیلومتری خرمشهر تنها مرزی است که امکان استفاده از خدمات ریلی، ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی و ناوگان دریایی را دارد.
۶۰۰ هزار نفر اربعین سال ۹۵ برای حضور در آیین های سوگواری امام حسین (ع) از مرز شلمچه گذر کردند.
۳۰۱۵/ ۶۰۳۷
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*


اجتماعی


اربعین ۹۶


افشانی معاون عمرانی وزیر کشور


مرز شلمچه