اخبار گردشگری

روزنامه «داناس» صربستان: ایران مجددا در نقشه گردشگری جهان قرار گرفت

به گزارش ایرنا، روزنامه داناس افزود که تعداد گردشگرانی که در فاصله مارس ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ از ایران دیدن کردند ۵۰ درصد بیشتر از یک سال قبل از آن و ۳ برابر بیش از سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بوده است.
این روزنامه در ادامه نوشت که افزایش تعداد بازدیدکنندگان از ایران پس از اتمام توافق نامه هسته ای در ژوئیه سال ۲۰۱۵ بین تهران و قدرت های جهانی بوده که موجب لغو بخش بزرگی از تحریم ها بر علیه ایران شد.
روزنامه بلگرادی ادامه داد: یک گروه از خبرنگاران صربستان اخیرا این فرصت را داشتند که از نزدیک با اسرار ایران باستان و همچنین با واقعیت های جمهوری اسلامی ایران که در منطقه غرب آسیا و شرق میانه نفوذ دارد، آشنا شدند.
این روزنامه افزود: تهران ۱۵میلیون نفری که اطرف آن را کوه های مرتفع با ۴ هزار متر ارتفاع احاطه کرده و همچنین شهر شیراز که مترادف هنر است و تخت جمشید در آن واقع شده از دیگر نقاطی بودند که خبرنگاران از انها دیدن کردند.
روزنامه صربستانی نوشت: می توان گفت که گسترش ورود گردشگران به ایران قبل از امضای توافق نامه هسته ای یعنی با ورود حسن روحانی رئیس جمهور ایران بر حکومت در سال ۲۰۱۳ شروع شده بود. ایران طرحی را برای سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در صنعت گردشگری تا سال ۲۰۱۵ در دست انجام دارد.
بنا به این گزارش؛ در ایران آثار فرهنگی باستانی زیادی وجود دارد که از تاکنون ۱۹ اثر فرهنگی و تاریخی در فهرست میراث فرهنگی جهانی توسط یونسکو ثبت شده است.
همچنین در این گزارش نوشته شده است که خطوط هوایی اروپایی مانند؛ خط هوایی بریتانیا و لوفت هانزا خط مستقیم هوایی برای ایران را احیا کردند و افزون بر گردشگران، تاجران خارجی نیز می توانند برای عهد قراردادهای جدید وارد ایران ایران شوند که چنین فرصتی ایجاد شغلی جدید را برای ایران فراهم می سازد.
داناس ادامه داد: گردشگری یکی از راه های آشنا شدن با میراث فرهنگی کشورها است. ایران کشوری با چهار فصل در سال می باشد که تعداد زیادی شهرهای باستانی و مقصدهای جذاب گردشگری دارد و قابل تقدیر است.
همچنین گردشگری درمانی یکی از شاخه های گردشگری در ایران می باشد که بسیاری برای معالجه به این کشور سفر می کنند.
اروپام**۴۳۶**۱۹۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


آثار باستانی


ایران