اخبار گردشگری

رسیدگی به ۳۰ پرونده حفاری غیرمجاز در چهارمحال وبختیاری

مصطفی هادیپور روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، از افزایش ۲۳ درصدی پرونده متخلفان حفاری غیر مجاز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با تمهیداتی تشدید حفاظت از آثار کهن تاریخی و برخورد جدی با افراد خاطی طی سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی شناسایی بیش از ۷ هزار اثر و محوطه تاریخی در استان را یادآور شد و اظهار کرد: این آثار توسط ماموران فرماندهی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی بصورت محسوس صیانت و نگهداری می شود.
وی از اجرای ۷۰ پروژه مرمت و تعمیر آثار و محوطه تاریخی استان در سال جاری خبر داد و گفت: مرمت قلعه جونقان، خانه مرتضوی های شهرکرد، خانه اسحاقی چالشتر و خانه حفیظی های بروجن از جمله این آثار است.
معاون میراث ‌فرهنگی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت پروژه های میراث فرهنگی استان را افزون بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد که بگفته وی با تکمیل، مرمت و بازسازی این اماکن بخشی از طرح های تاریخی اولویت دار استان ساماندهی خواهد شد.
هادیپور، آثار تاریخی ملموس و غیرملموس و معنوی سطح استان را ۶۷۰ اثر ذکر کرد و گفت: بخش عمده ای از این آثار مرمت و بصورت ویژه حفاظت می شود.
وی همچنین با اشاره به دستگیری ۵ متخلف حفاری غیرمجاز در شهرستان اردل طی هفته جاری توضیح داد: متخلفان با دستگاه گنج یاب قصد تخریب یکی از محوطه های تاریخی اردل را داشتند که با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
۶۱۹۹/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


آثار تاریخی


عملکرد