اخبار گردشگری

ایجاد شبکه اجتماعی برای محافظت از منابع آبی ضروری است

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، بهرام طاهری در کنفرانس همکاری شرکت های کره ای در زمینه فعالیت یونسکو در ایران اظهار کرد: برای مقابله با مشکل حاد کم آبی راه کارهای متعددی وجود دارد، یکی از آنها ایجاد شبکه فراگیر اجتماعی است که باید به افزایش آگاهی عمومی و توصیه دانش های مرتبط با این حوزه توجه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از روش های مطرح دراین زمینه ایجاد شبکه ای است که به هم افزایی اجتماعی در حوزه محافظت از منابع منجر شود.
مشاور رییس سازمان محیط زیست تاکید کرد : برای حل بحران کم آبی فقط سیاست گذاران دولتی تاثیر گذار نیستند بلکه در لایحه های مختلف اجتماعی از کودکان و دانش آموزان دبستان گرفته تا بالاترین افراد همگی در حفظ منابع آبی مشارکت دارند.
وی یاد آور شد: با توجه به سیرفزاینده رشد شهر نیشنی وافزایش جمعیت زمین تا سقف ۷٫۵ میلیارد نفر حرکت به سمت شیوه های جدید برای حفظ و مدیریت منابع ابی جهان ضروری به نظر می رسید.

** دیپلماسی آب مورد تاکید یونسکو است

مشاور زیست محیطی دفتر منطقه ای یونسکو در ایران نیز اظهار کرد : یونسکو در حوزه های مختلف علمی فعالیت های متعدد دارد اما دغدغه امروز یونسکو برای جامعه جهانی مساله کمبود منابع آبی است.
وی ادامه داد: دیپلماسی آب اکنون به یکی از حوزه های نوین و مهم بین المللی تبدیل شده است.
نیلوفر صادقی یادآور شد: فعالیت مشترک و هم افزایی بین یونسکو ونهادهای دولتی ایران در حوزه هایی از قبیل محافظت از محیط زیست ، تحقیقات علوم دریایی ، تنوع زیستی و علوم زمین از دیگر همکاری های دو سویه بین ایران و یونسکو به شمار می رود که امید است در آینده چشم گیرتر باشد.
کنفرانس یک روزه فرصت های مشارکت یونسکو در ایران با همکاری شرکت های کره ای، با حضور برخی مقامات دفتر منطقه ای یونسکو در ایران و تعدادی از فعالان اقتصادی کره ای در هتل پارسیان اوین برگزار شد.
فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۳۰۷۹** ۱۸۲۳ خبرنگار: علی اسدی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


یونسکو


کنفرانس همکاری


آب