اخبار گردشگری

همکاریهای آینده با یونسکو بر میراث ناملموس متمرکز خواهد بود

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، محمد حسن طالبیان در کنفرانس مشارکت شرکت های کره ای در زمینه فعالیت های یونسکو در ایران اظهار کرد: همکاری سازمان میراث فرهنگی با یونسکو ابعاد مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آنها آموزش مدیران و کارشناسان پایگاه های میراث جهانی است.
وی افزود: بهترین شیوه در تراز جهانی برای محافظت این میراث ارزشمند افزایش اطلاعات عمومی ، ظرفیت سازی و همکاری های فرابخشی در این زمینه است.
طالبیان گفت: همکاری ما با یونسکو در سال های اخیر گسترش یافته و چندین کارگاه و پروژه مشترک در سطح ملی و منطقه ای برگزار شده است .
وی با شرح مبسوطی از دوره ها و کارگاه های برگزار شده مشترک بین یونسکو و سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: یکی از بخش های مهم همکاری ما با یونسکو در زمینه ثبت های جهانی است که در این زمینه ۲۱ اثر جهانی تاریخی و یک اثر میراث طبیعی به ثبت رسانده ایم.
معاون میراث فرهنگی یادآور شد: از دیگر همکاری های با اهمیت ما با یونسکو که در زمان کنونی و آینده استمرار خواهد داشت ، تعامل با مراکز علمی و رسانه ها برای برجسته سازی اهمیت میراث ناملموس و میراث مشترک بشری است.
کنفرانس یک روزه فرصت های مشارکت یونسکو در ایران با همکاری شرکت های کره ای، با حضور برخی مقامات دفتر منطقه ای یونسکو در ایران و تعدادی از فعالان اقتصادی کره ای در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

فراهنگ**۳۰۷۹**۱۸۲۳
خبرنگار: علی اسدی* انتشار:طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


طالبیان


یونسکو