اخبار گردشگری

استاندار هرمزگان: دولت فضای جدیدی در اقتصاد کشور ایجاد کرده است

فریدون همتی شنبه شب در آیین معارفه مدیر عامل منطقه آزاد کیش افزود: در این راستا امیدواریم با برنامه های دولت تدبیر و امید در چهار سال پیش رو شاهد دستیابی به تولید و اشتغال پایدار و شکوفایی در تجارت کشور از دروازه هرمزگان باشیم.
وی گفت: مناطق آزاد یکی از ایده های نو بود که برای زدودن آثار محرومیت از چهره مناطق محروم مطرح شد و مناطق آزاد برای تولید و جلوگیری از واردات شکل گرفت.
وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی برای استفاده از ظرفیت های منحصر به فرد جزایر بویژه کیش، مناطق آزاد ایجاد شد تا سرمایه های خارجی به ویژه در بخش های مولد، جذب و انتقال تکنولوژی به درون اقتصاد کشور و ایجاد فرصت های اشتغال پایدار و افزایش تولید و ارزش افزوده بخش های اقتصادی به ویژه بخش صنعت و گردشگری و کمک به کشور برای وررود به بازارهای جهانی و کسب تجربه جدید و آشنایی و آمادگی بین المللی شدن برای تجارت خارجی و گسترش تولیدات عملیاتی شود.
وی ادامه داد: افزایش کارآیی اقتصادی و تربیت نیروی انسانی ماهر و افزایش درآمد کشور ناشی از فعالیت های خدماتی در کنار تولید از جمله حمل و نقل، بارگیری ،بانکداری بیمه گری و گردشگری از دیگر راه های توسعه مناطق آزاد است .
و ی افزود: استان هرمزگان با ۹۰۰ کیلومتر ساحل در درون سرزمین و داشتن ۲۴۰۰ کیلومتر مرز ساحلی و جزایر ۱۲ گانه شرایط و وضعیت منحصر به فردی دارد که امیدواریم در دوره جدید بتوانیم ظرفیت های بهتری را در کیش و قشم در کنار هم یک هم افزایی ایجاد شود.
امام جمعه کیش نیز در این مراسم گفت: رونق و آینده کیش در گروه توجه بیشتر به بهبود زیرساختها گردشگری و پایین آوردن هزینه های گردشگری است.
حجت الاسلام حسن علیدادی افزود: ماشین توسعه کیش در برخی سالها دچار مشکل شد و امروز برای رسیدن به برنامه ۲۰ ساله توسعه نیازمند حرکتی جمعی هستیم.
وی اظهار کرد: امروز کیش برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی و گردشگری نیاز به وحدت، خدمت و اندیشه های شایسته و اقدام های بایسته دارد.
با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و رییس سازمان مناطق آزاد کشور و نیز علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ابراهیم انصاری لاری به عنوان مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش معرفی شد.
جزیره مرجانی و گردشگری کیش با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مربع وسعت در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در محدوده استان هرمزگان واقع شده است.
۶۹۹۳ * تنظیم و انتشار: اکبر بهاروند

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


معارفه


مدیر عامل منطقه آزاد کیش