اخبار گردشگری

آغاز مرمت آسبادهای شهر طبس مسینا در شهرستان درمیان

علی شهسواری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: براساس عکس‌های هوایی که قبل از انقلاب از شهر طبس مسینا گرفته شده ۷۰ آسباد در این منطقه وجود داشته است.
وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده در حال حاضر ۴۵ آسباد در طبس مسینا شناسایی شده که در چند سال گذشته ۱۵ آسباد مرمت شده است.
وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون احداث هشت اقامتگاه بوم گردی در شهرستان در دستور کار قرار دارد، گفت: درخواست احداث ۱۵ اقامتگاه بوم گردی را داشته ایم که با احداث ۹ اقامتگاه موافقت شد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمیان افزود: هم اکنون یک اقامتگاه بوم گردی در روستای فورگ راه اندازی شده و تا پایان سال جاری یک اقامتگاه بوم گردی دیگر در شهرستان راه اندازی می شود.
شهسواری یادآور شد: میراث فرهنگی شهرستان برای تجهیز اقامتگاهای بوم گردی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می کند.
وی با اشاره به اینکه اقامتگاههای بوم گردی نقش مهمی در توسعه گردشگری، جذب توریست و کمک به ماندگاری جمعیت در روستاها دارند، گفت: اقامتگاه بوم گردی سبب معرفی آداب، رسوم، آئین ها و فرهنگ بومی روستایی شهرستان به گردشگران داخلی و خارجی می شود.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی

انتهای پیام /*


فرهنگی


مرمت آسباد


طبس مسینا


شهرستان درمیان