اخبار گردشگری

استاندار کرمان: خانه حاج آقا علی می تواند رفسنجان را به دنیا معرفی کند

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در بازدید از خانه حاج آقا علی در قاسم آباد رفسنجان افزود: ارزش و ارزآوری آثار گردشگری بالاتر از نفت و منابع خدادادی است و احیای آثار باستانی و تاریخی و توجه به نقش گردشگری می تواند در تولید ثروت و درآمدزایی نقش بسزایی داشته باشد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان در صدد اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف جامعه هستند ادامه داد: در سایه همدلی و مثلث توسعه اقتصادی می توانیم مجموعه های ماندگار و درآمدزایی را در حوزه گردشگری احیا کنیم و شاهد رونق اقتصادی باشیم.
وی بیان کرد: ایران در حوزه گردشگری کمترین درآمدزایی را در خاورمیانه دارد و صنعت گردشگری در جهان بعد از صنعت خودروسازی و نفت رتبه دوم را دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۱٫۴ میلیارد گردشگر در سراسر دنیا از مناطق گردشگری بازدید کردند و به ازای هر گردشگر خارجی ۱۲ شغل پایدار ایجاد می شود.
وی گفت: برای ایجاد یک مجموعه پتروشیمی بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان و برای ایجاد یک کارخانه فولاد نیز سه هزار میلیارد تومان هزینه و به ترتیب برای ۶۰۰ و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود در حالی که مجموعه های گردشگری و آثار باستانی نظیر خانه حاج آقاعلی در رفسنجان، باغ فتح آباد و سایر آثار تاریخی با کمترین هزینه می تواند احیا و درآمدزا باشد.
رزم حسینی افزود: توجه به گردشگری از اقدامات اصلی دولت یازدهم و دوازدهم است و استان کرمان در این زمینه در دولت یازدهم رتبه برتر را کسب کرده و امیدواریم که با ادامه این مهم در دولت فعلی به نماد پایدار اقتصاد مقاومتی برسیم.
وی خاطرنشان کرد: تمام موفقیت هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان به دست آمده به استانهای دیگر ابلاغ شده و امیدواریم با ایجاد همدلی و مشارکت فعالان سیاسی به توسعه پایدار برسیم.
وی با بیان اینکه کارشناسان توسعه و اقتصاد بر این باورند که اقتصاد مقاومتی نجات دهنده کشور است گفت: استان کرمان چهار سال است که اقتصاد مقاومتی را از قلعه گنج و بعد از آن سایر شهرستانها آغاز کرده و این مسیر را تا رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی دنبال خواهد کرد.
استاندار کرمان در بخش دیگر از سخنانش به محصول ارزآور پسته اشاره کرد و گفت: سال گذشته از طریق بانک کشاورزی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تجار پسته و کشاورزان استان کرمان جذب شد و امسال نیز راه اندازی بورس پسته به خرید پسته کشاورزان کمک بزرگی خواهد کرد.
رزم حسینی افزود: کشاورزان می توانند در بورس پسته محصول خود را در انبارهای سازمان بورس قرار دهند و امیدواریم که فعالیت بورس رونق بگیرد و مشکلات این بخش بر طرف شود.
استاندار کرمان با اشاره به مصرف زیاد آب در روش های غرق آبی گفت: دولت برای صرفه جویی آب در کشاورزی برنامه هایی دارد که یکی از آنها طرح همیاران آب است که کاملا تخصصی است.
وی ادامه داد: این الگو می تواند به کشورهایی که مشکل آب دارند کمک کند و این طرح به یکپارچه سازی اراضی خرده مالکان کمک خواهد کرد.
وی گفت: در فاز نخست قرار است تا پنج هزار هکتار از اراضی پسته در استان کرمان یکپارچه سازی شود و این کار مستلزم فرهنگ سازی بین کشاورزان و خرده مالکان است.
استاندار و هیات همراه ضمن افتتاح مدرسه غیرانتفاعی شهید احمدی رفسنجان از ترمینال ضبط پسته آگاه و مجموعه ورزشی بانوان آگاه بازدید کردند.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
۷۴۳۳/۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


خانه حاج آقا علی