اخبار گردشگری

گنبدکاووس آمادگی میزبانی رخدادهای بزرگ فرهنگی ملی و استانی را دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران و عوامل برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس گفت: میزبانی رخدادهای بزرگ فرهنگی و دیگر حوزه ها فرصت خوبی برای نمایش وحدت و همدلی اقوام ساکن دراین شهرستان به دیگر نقاط کشور و جهان است.
وی با قدردانی از عوامل و دست اندرکاران برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام دراین شهرستان، افزود: این جشنواره باحضور خوب اقشار مختلف مردم، زمینه تفریحات سالم برای برای خانواده ها را فراهم کرد.
کریمی اضافه کرد: با برگزاری موفق این جشنواره مکاتباتی نیز با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور انجام شده تا برگزاری این جشنواره درسال های آینده که از مطالبات مردم این دیار است، در تقویم رسمی آن سازمان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در آن حضور داشت، با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام دراین شهرستان نشان داد که وحدت، همدلی و همراهی اقوام ساکن در گنبدکاووس واقعی بوده و در حد حرف و شعار نیست.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی افزود: برگزاری خوب این جشنواره در گنبدکاووس به مسئولان استانی نیز پیام داد که نباید همه توجه خود را معطوف به مرکز استان بکنند بلکه باید به این شهرستان و ظرفیت های آن نیز توجه ویژه ای داشته باشند.
وی گفت: گنبدکاووس ظرفیت برگزاری نمایشگاه دائمی و کشوری کتاب را هم دارد اما با وجود انعکاس این ظرفیت ها به مسئولان استان گلستان، به این مطالبه مردم توجه نشد.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: بهترین راه برای عدالت اجتماعی، رعایت شاخص هایی همچون وسعت و جمعیت مناطق مختلف است و در صورت لزوم باید شاخص های جدیدی هم تعریف و اضافه شود تا بتوان عدالت اجتماعی را در زمینه های مختلف رعایت و محقق کرد.
وی همچنین برلزوم برضرورت ایجاد برخی زیرساخت های لازم در گنبدکاووس برای میزبانی رخدادهای بزرگ فرهنگی و دیگر حوزه ها تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم مسئول کمیته نظارت و ارزیابی یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام نیز گفت: براساس نظر سنجی ها برگزاری این جشنواره در گنبدکاووس موفقیت آمیز بوده و تنها فروش صنایع دستی آن دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بود.
دراین جلسه علاوه بر تجلیل از عوامل برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس که در روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریور امسال در این شهرستان برگزار شد، ازسوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز خبر راه اندازی دبیرخانه این جشنواره در سال آینده در دو شهر گرگان و گنبدکاووس اعلام شد.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
۱۸۶۰/۳۰۳۹/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرمانداری ویژه


جشنواره اقوام


گنبدکاووس