اخبار گردشگری

هنرمندان مجسمه ساز، صاحب شهر می شوند

علیرضا جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پروژه شهر تندیسان را از پروژه های شاخص شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: این پروژه در جنب بوستان جوانمردان، بین بزرگراه شهید حکیم و شهید همت طراحی شده است.
وی گفت: مطالعات نهایی و طراحی فضایی پروژه شهر تندیسان در حال انجام است که نیمه دوم امسال، برگزاری مناقصه برای اجرای پروژه در دستور شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری قرار خواهد گرفت و پس از آن ساخت پروژه شهر تندیسان اجرایی خواهد شد.
جعفری با اشاره به برنامه های این شرکت در توسعه فضاهای فرهنگی گفت: آماده سازی پردیس سینمایی باغ کتاب تهران از جمله پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران است که تا یک ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به طراحی و ساخت سردر ورودی پردیس تئاتر تهران (خاوران) در منطقه ۱۵ اظهار کرد: این مجموعه به عنوان یک مکان فرهنگی نیازمند یک فضای کالبدی و فرهنگی بود که معرف و شاخصه این پروژه باشد که سردری را برای آن براساس پرده های نمایش و نتهای موسیقی طراحی کردیم.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: ارتفاع سردر پردیس تئاتر تهران(خاوران) ۱۳ متر و اسکلت آن فلزی است که عملیات ساخت آن آغاز شده است.
جعفری درباره پروژه خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در منطقه یک گفت: مرمت، تکمیل و بازسازی این پروژه، ۹۸ درصد پیشرفت داشته است که در ماه های آینده تکمیل شده و به عنوان خانه موزه و پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و ادبیات به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اعتبار مصوب امسال شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، اظهار کرد: حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای پروژه های نیمه کاره و جدید در حوزه فرهنگی، ورزشی و مذهبی شهر تهران اختصاص داده شده که ساخت مساجد آدینه در منطقه ۱۴و دارالسلام در منطقه ۱۳ از دیگر پروژه های این شرکت است.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: مسجد آدینه از جمله مساجد قدیمی منطقه ۱۴ بوده که با توجه به اجرای پروژه بزرگراه امام علی(ع)، این مسجد در بستر بزرگراه قرار گرفت و با توجه به دستور شهردار تهران برای ساخت مسجد، پس از طراحی پروژه، پیمانکار انتخاب و ساخت مسجد آدینه در بزرگراه امام علی(ع)، خروجی خیابان پروین در دستور کار شرکت قرار گرفت.
جعفری با بیان اینکه مسجد آدینه دارای مساحت ۷۵۰ مترمربع و زیربنایی ۳ هزار متر مربع است، اظهار کرد: طراحی ساختمان این مسجد در چهار طبقه صورت گرفته که شامل شبستان آقایان و خانم ها، کلاس های آموزشی، پایگاه بسیج و سالن برگزاری مراسم است.
وی گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای کمک به ساخت مساجد، ساخت مسجد مدرسه علمیه دارالسلام به عنوان مکان مذهبی و آموزشی در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته که بخش سفت کاری پروژه توسط این شرکت انجام و مابقی پروژه برعهده هیات امنای مسجد و خیرانی که خود هیات امنا سازماندهی کرده، اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه مسجد مدرسه علمیه دارالسلام دارای مساحت ۲هزار مترمربع و زیربنایی ۱۶ هزار مترمربع است، افزود: طراحی ساختمان مسجد داراسلام در ۱۳ طبقه صورت گرفته که همکف و طبقه اول مربوط به شبستان آقایان و خانم ها، پنج طبقه فضای حوزه علمیه و سایر طبقات نیز مربوط به کتابخانه و فضاهای آموزشی و تفریحی است.
جعفری، مرکز تئاتر تجربی صبا در منطقه هفت را از دیگر پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: این مجموعه با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا بوده که به علت مشکلات حقوقی و کمبود منابع مالی توسط سرمایه گذار مدتی متوقف شد.
وی افزود: ما در حال مذاکره و رایزنی و تعیین تکلیف پروژه تئاتر آیینی صبا هستیم که امیدواریم بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم و مکانی را با امکانات مناسب در اختیار هنرمندان تئاتر قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به پروژه فرهنگی و ورزشی البرز لشکرک اظهار کرد: این پروژه، پروژه ای سرمایه ای است که بخش تجاری آن به پایان رسیده و بخش فرهنگی و ورزشی این مجموعه قرار است تا پایان سال تکمیل شود که اعتبار ساخت بخش فرهنگی و ورزشی آن از محل واگذاری و درآمد بخش تجاری تامین می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهرداری تهران


پروژه های فرهنگی


علیرضا جعفری