اخبار گردشگری

رونمایی از اولین تور مجازی گردشگری هرمزگان

به گزارش بعداز ظهرشنبه ایرنا، این تور مجازی توسط واحد فناوری فضا زمان قشم مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان تهیه شده است.
مدیرعامل شرکت فضا زمان قشم پارک علم و فناوری هرمزگان مراسم رونمایی از تور مجازی بیان داشت: با هماهنگی های صورت گرفته تور مجازی حمام گله داری بندرعباس در مدت چهار روز تصویر برداری و مستند سازی شد و پس از آن برای عرضه در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت.
محسن زارعی تصریح کرد: بسیاری از مردم فرصت یا امکان حضور در محل فیزیکی آثار باستانی و مکان های گردشگری ندارند از این رو با ارائه تور مجازی این فرصت فراهم شده تا در سریع ترین زمان بتوانند از طریق اینترنت بازدید مجازی انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: تور مجازی این فرصت را برای گردشگران فراهم می کند تا قبل از حضور فیزیکی در محل، شرایط آن را سنجیده و بصورت مجازی بازدید و پس از آن زمان خود را با توجه به گستردگی منطقه گردشگری تنظیم کنند.
شایان ذکر است علاقه مندان می توانند از طریق لینکhttp://archvr.ir/test/Hamame%20Galedari%20Paiz%2096/ بصورت مجازی از تور گردشگری حمام گله داری بازدید کنند.
حمام تاریخی گله داری یکی از مهمترین اماکن تاریخی – فرهنگی در شهر بندرعباس و متعلق به دوران قاجاریه است.
این حمام به حمام شاه عباسی معروف و در محله اوزی ها قراردارد و این بنای تاریخی در سال ۷۷ با شماره ثبتی ۲۰۰۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
حمام تاریخی گله داری بندرعباس دارای پنج گنبد کوچک و بزرگ است که در شمال غربی آن، در ورودی قرار دارد که به وسیله پله هایی به داخل سالن اصلی هدایت می شود.
تزیینات داخلی این بنا شامل مقرنس‌ها و گچبری‌های بسیار زیبایی بوده و ساختمان آن از سنگ و ساروج و گچ پخته و روکش ساروج ساخته شده است .
حمام گله‌ داری برای سال‌ های طولانی متروکه و بدون استفاده باقی مانده بود تا این که سازمان میراث فرهنگی استان هرمزگان اقدام به مرمت و بازسازی این بنا کرد.
۷۱۹۸/۲۰۹۴
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تور مجازی


هرمزگان