اخبار گردشگری

انتشار اولین کتاب در حوزه گردشگری مذهبی آستارا

جمال خانی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کتاب توریسم مذهبی با محوریت معرفی بقعه باباحسن بخش لوندویل آستارا در ۱۰ فصل گردآوری شده و در این کتاب به دیدگاه ها و نظریه های گردشگری مذهبی و توسعه پایدار، مفاهیم، جاذبه ها، آثار اقتصادی و اجتماعی و اهمیت گردشگری مذهبی در اسلام پرداخته شده است.
وی اضافه کرد: صاحب نظران صنعت گردشگری بر این باورند که به لحاظ موقعیت فرهنگی و مذهبی خاص ایران در میان کشورهای مسلمان منطقه، گردشگری مذهبی ظرفیتی بکر و قابل تامل برای کشور ماست.
وی اظهار کرد: حضور در اماکن زیارتی همواره از هدف های سفر ایرانیان و مقصد بسیاری از سفرهای مردم بوده و مسافران به زیارت امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) و بقاع متبرک پیر قطب الدین، شیخ محمود خیوی و باباحسن آستارا علاقه نشان داده اند.
مازیار جمال خانی لوندویل متولد ۱۳۶۵ و کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی است و پیش از این از او چهار کتاب با عناوین نقش توریسم در توسعه روستا، آشنایی با انگلیسی عمومی، روش تحقیق در علوم انسانی و کارآفرینی برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منتشر شده است.
این نویسنده آستارایی عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، مدرس دانشگاه، دارای ۱۲مقاله علمی پژوهشی در مجلات برتر isi – isc و گواهینامه‌های بین المللی زبان انگلیسی از هفت کشور جهان است.
**سومین کتاب شیما مولایی فرد شاعر آستارایی منتشر شد
سومین مجموعه شعر شیما مولایی فرد شاعر جوان آستارایی در قالب رباعی با عنوان در این حوالی چاپ و روانه بازار کتاب شد.
این کتاب در ۸۲ صفحه و با شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت ۶۰ هزار ریال منتشر شده و دارای سه فصل عاشقانه ها، انتظار و تقدیمی هاست.
شیما مولایی فرد متولد ۱۳۶۵ و از فعالان شعر و نقد ادبیات آستاراست و سردبیری نشریه ادبی پلک، انتشار ۲ مجموعه شعر وقتی تو هستی، من آسمانم و روزی که شاعر می شوم و مقاله ای با عنوان شعر ناقل بیماری ادبیات در سال ۱۳۹۱ در مجله بین المللی ISC بانک استنادی علوم جهان اسلام از سوابق هنری و ادبی اوست.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


انتشار کتاب


گردشگری مذهبی


آستارا