اخبار گردشگری

ارزیاب یونسکو از تخت جمشید و نقش رستم دیدن کرد

گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی میراث جهانی تخت جمشید حاکی است اسعد سیف کارشناس و ارزیاب یونسکو از کارگاه های مرمت، موزه تخت جمشید، کارگاه گنجینه و کاوش آبراهه های تخت جمشید بازدید کرد.
ارزیاب یونسکو همچنین از سالن دستاوردهای پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و کتابخانه تخصصی بازدید و با پرسنل این مجموعه دیدار کرد.
اسعد سیف در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از تخت جمشید در بازدیدی که داشتید چه بود؟ به یک کلمه بسنده کرد و با لبخندی رضایت بخش گفت:عالی و بی نقص.
دراین بازدید محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشورگفت:‌ بازدید کارشناسانی از یونسکو ازاقدامات صورت گرفته در مجموعه های تاریخی و میراث جهانی همچون تخت جمشید دارای اهمیت است که می توان اذعان داشت متخصصان، پژوهشگران و نیروی کار ایرانی صاحب فن و دانش کار است و می تواند در تقابل علم و تکنیک با دیگر سایت های جهانی همکاری داشته باشد.
طالبیان همچنین به طور جداگانه بازدید میدانی از سایر کارگاه های مرمت و کاوش های اخیر آبراهه های زیرزمینی تخت جمشید داشت و مواردی را برای هر چه بهتر شدن نتایج کارهای در دست اقدام یادآور شد.
دراین بازدید همچنین مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، مسعود رضایی منفرد مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، پروفسور کالیری سرپرست تیم باستان شناسی ایتالیایی در کاوش تل آجری و علیرضا عسکری چاوردی سرپرست تیم کاوش هیأت ایرانی در تل آجری نیز حضور داشتند.
مجموعه تخت جمشید در حوزه شهرستان مرودشت در حدود ۶۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
دریافت خبر:‌سید احمد نجفی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
۲۰۲۷/ ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


تخت جمشید


یونسکو