اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

شهرداران به سازمان میراث فرهنگی مشاوره گردشگری بدهند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد محب خدایی روز یکشنبه در نشست خبری روز جهانی گردشگری اظهار کرد: برای رسیدن به آمار ۲۰ میلیون گردشگر در سند چشم انداز ۱۴۰۴ به مولفه های متعددی نیازمندیم.
وی افزود: بعد از برجام، به لحاظ رتبه گردشگری در بین ۱۳۶ کشور جهان از رتبه ۹۷ به ۹۳ رسیده ایم، یعنی جایگاه کشور ما از نظر جایگاه سفر و گردشگری چهار پله ارتقا یافته است.
خدایی ادامه داد: برای موفقیت در توسعه گردشگری باید به دست اندرکاران این عرصه، معافیت های مالیاتی و یارانه دهیم و طرح شهر گردشگر را در کشور به خوبی اجرا کنیم.
وی تاکید کرد: برای توسعه گردشگری کشور، ۴۰ برنامه تدوین کردیم که در ریل طرح شهر گردشگر تعریف می شود.
خدایی تصریح کرد: طرح شهر گردشگر می گوید به جای پاسخ دادن به جامعه شهروند ساکن، باید شهروندها و گردشگران غیر ساکن خارجی و داخلی را مدنظر قرار داده و نیازهای آنان را پاسخ دهیم.
خدایی گفت: بر اساس آمار، ۶/۱۶ درصد از جمعیت جهان گردشگر هستند بنابراین مدیران شهری برای ارزآوری از گردشگران کشورهای دیگر باید به بالا بردن استانداردهای گردشگری و افزایش بهره وری فرودگاهی و تجاری آن شهر اهمیت دهند.
وی تاکید کرد: اختلاف عمیقی بین بحث گردشگری شهری و شهر گردشگر وجود دارد و در شهر گردشگر تمام برنامه ریزی های مراکزی مانند بیمارستان، بازار، رسانه ها و تلویزیون همه با هدف جذب گردشگر انجام می شود.
معاون گردشگری کشور یادآور شد: ۷۰ درصد رستوران های ترکیه، سنتی و فقط ۳۰ درصد مدرن است در حالی که ما برای جذب گردشگر از داشته های اصیل و سنتی خود استفاده نمی کنیم.
خدایی تاکید کرد: مشکل اصلی گردشگری کشور تامین زیرساخت ها نیست، بلکه قیمت تمام شده خدمات ما برای مسافران خارجی و تورها بالا است و از یک الگوی واحد نیز تبعیت نمی کند.
وی تنها راه حل مشکل اشتغال در کشور را توسعه گردشگری دانست و گفت: اگر دقت کنیم از هر ۱۰ شغل در جهان، یک شغل به گردشگری مربوط می شود، بنابراین باید با جدیت بیشتری به سمت توسعه گردشگری گام برداریم.
سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰، روز ۲۷ سپتامبر (برابر با ۵ مهرماه) را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد.
علاوه بر این، سال ۲۰۱۷ میلادی نیز از سوی سازمان ملل متحد به عنوان «سال جهانی گردشگری پایدار، ابزار توسعه» نامیده شده است.
فراهنگ**۳۰۷۰**۱۵۴۰**۱۰۵۵
خبرنگار: علی اسدی*انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


میراث فرهنگی


شهرداری