اخبار گردشگری

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در چرداول

سرهنگ پاکزاد نوید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دفاع مقدس سند درخشان و پرافتخار جمهوری اسلامی در جهان است که امروز بعنوان الگویی مناسب برای ملت های بیدار تبدیل شده و دستاوردهای بزرگ این حماسه بزرگ باید برای نسل های حاضر و بعد تبیین و روشن شود و تلاش کنیم این هویت افتخارآمیز از یادها و اذهان مردم فراموش نشود.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر قدرت بزرگ خاورمیانه در حوزه های مختلف نظامی و دفاعی است و دشمنان با اذعان به این واقعیت قدرت تهاجم نظامی به کشور مقتدر ما را ندارند و و ضمن یاس و ناامیدی در این زمینه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را در اولویت مقابله و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی قرار داده اند.
فرمانده سپاه ناحیه چرداول یادآور شد: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان به شدت ادامه دارد و هیچوقت از این موضوع غافل نیستیم و دشمنان با استفاده از شبکه های ماهواره ای، اجتماعی در صدد تسخیر و ضربه زدن به باورهای معنوی و اعتقادی جوانان هستند.
سرهنگ نوید بر نقش نخبگان اجتماعی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و دینی، استفاده از قابلیت های اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تاکید کرد.
وی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان اضافه کرد: بیش از۵۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری، کتابخوانی در طول هفته دفاع مقدس در بیش از ۱۲۶ پایگاه مقاومت شهری و روستایی این شهرستان اجرا می شود.
نوید برگزاری یادواره شهدا، عصر شعر و خاطره گویی، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی، کتابخوانی و زقابت های ورزشی، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در کتابخانه عمومی مرکزی شهر و سایر شهرها، معاینه رایگان بیماران، نشست های بصیرتی، سرکشی از خانواده های شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری کارگاه مادرانه و دخترانه و محفل انس با قرآن را از مهمترین برنامه های دفاع مقدس در چرداول برشمرد.
شهرستان ۵۹ هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد و در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۹۵ شهید، ۴۰۰ جانباز و ۱۹ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: رضا آزادی
۷۱۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


هفته دفاع مقدس


چرداول


برنامه های فرهنگی