اخبار گردشگری

تمرکز بر میراث فرهنگی مشترک منطقه موجب ناامیدی افراط گرایان می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدحسن طالبیان روز سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه بین المللی عکاسی میراث فرهنگی ناملموس و افتتاحیه نمایشگاه مرتبط در خانه هنرمندان ایران اظهار کرد: رسالت میراث فرهنگی، تمرکز روی اشتراکات منطقه ای به جای توجه به اختلافات و جریان های مخل صلح است.
وی افزود: مرکز میراث ناملموس تهران در این باره وظیفه ارتقای سطح آگاهی های عمومی، آموزش و رویت پذیر کردن میراث ناملموس را به عهده دارد.
طالبیان تاکید کرد: توجه به میراث ناملموس در دنیای مدرن به دلیل جدایی از سنت ها از همیشه مهم تر است و ایران در دو بعد پاسداری درون مرزی از میراث اقوام ساکن در کشور و پاسداری از میراث مشترک کشورهای دوست و همسایه فعالیت جدی دارد.
وی ادامه داد: حرکت های دلسوزانه ما سبب شده تا یونسکو ظرفیت سازی و ترویج مشارکت در اجتماعات محلی را در آسیای غربی و مرکزی به ایران واگذار کند.
معاون میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: طبق توافق نامه منعقده بین کشورمان و دبیرکل یونسکو ایران، وظیفه حمایت های مالی لجستیکی و سخت افزاری
از مرکز میراث ناملموس تهران را برعهده دارد که به عنوان ۵ مرکز بین المللی یونسکو در این زمینه فعالیت خود را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده است.
وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی ناملموس که مربوط به کنوانسیون سال ۲۰۰۳ یونسکو است می تواند ظرفیت استقرار صلح احترام متقابل، همگرایی و توسعه پایدار را افزایش دهد.
فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۳۰۷۹**۱۰۵۵
خبرنگار: علی اسدی**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی ناملموس


افراط گرایی


سازمان میراث فرهنگی