اخبار گردشگری

ظرفیت های گردشگری کشور زمینه تبادل توریست بین ایران و جهان را فراهم کرده است

به گزارش ایرنا علی اصغر مونسان امروز چهارشنبه در حاشیه بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در شهر «چانگدن» چین در یک نشست مطبوعاتی گفت: جاذبه های متنوع گردشگری ایران شامل جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، تنوع اقوام و چهار فصل بودن کشور، هر گردشگری را با سلایق مختلف جلب می کند.
او با اشاره به برقراری پرواز مستقیم تهران با شهرهای مختلف چین مانند پکن، ارومچی و شانگهای گفت: این پروازها فرصت مناسبی برای تبادل توریست و جذب گردشگر برای دو کشور است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دعوت از رسانه های چین برای بازدید از ایران در قالب تورهای آشناسازی گردشگری از آنها خواست با تهیه عکس، گزارش و معرفی ایران در رسانه های چینی، زمینه افزایش تعامل فرهنگی دو کشور را فراهم کنند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز همچنین در حاشیه این نشست، با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری دیدار و گفت و گو کرد.
‘طالب ریفای’دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این دیدار گفت: ایران پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک مقصد مهم گردشگری و افزایش همکاری های مشاوره ای و آموزشی توریستی را دارد.
در ادامه این دیدار دو طرف بر توسعه همکاری های مشترک بین ایران و سازمان جهانی گردشگری تاکید کردند.
دیدار با وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه از دیگر برنامه های ‘علی اصغر مونسان’ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در شهر «چانگدن» چین بود.
مونسان در این نشست با اشاره به وجود روابط دوستانه و استراتژیک بین دو کشور گفت: وجود پیشینه تاریخی مشترک بین دو کشور در همه زمینه ها از جمله اقتصاد، کشاورزی، انرژی، فرهنگی و گردشگری، زمینه را برای توسعه صنعت توریسم میان دو کشور فراهم کرده است.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز بر تنوع و زیبایی های جاذبه های گردشگری ایران تاکید کرد و گفت: ایران برای توریست های ترک جذابیت زیادی دارد.
‘نعمان کورتولموش’ با اشاره به تمایل سرمایه گذاران ترک برای سرمایه گذاری در ایران گفت: لازم است به همین منظور جلسات مشترکی در این مورد داشته باشیم.
همچنین در سفر علی اصغر مونسان به چین، ایران به عضویت کمیته بررسی اعتبارنامه های سازمان جهانی گردشگری درآمد.
در این کمیته مدارک و اعتبارنامه کشورها، افراد و نهادهایی که مایل به پیوستن به این سازمان هستند مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در مورد عضویت انها تصمیم گیری می شود.
بیست و دومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) امروز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا در شهر «چانگدو» در غرب چین آغاز شد.
به گزارش ایرنا این مجمع بالاترین نشست در صنعت گردشگری جهانی است که هر دو سال یکبار برگزار می شود.
شهر چانگدو از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) به عنوان بهترین شهر گردشگری چین شناخته شده است و در ماه ژانویه امسال نیز این شهر از طرف سازمان یونسکو به عنوان یکی از ۲۱ مقصد مهم سفر در جهان معرفی شد.
از کشورمان نیز در این نشست جهانی هیاتی به سرپرستی ‘علی اصغر مونسان’ معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان حضور دارد.
آساق**۱۹۰۴**۱۶۶۳**انتشار دهنده: خسرو حسینی
اطلاع از آخرین اخبار جهان در کانال تلگرامی ایرنا بین الملل به نشانی: IRNAInternational@

انتهای پیام /*


فرهنگی


ظرفیت های گردشگری


چین


علی اصغر مونسان