اخبار گردشگری

۲ هزار گردشگر از خدمات اقامتگاه های بوم گردی قزوین بهره مند شدند

محمد علی حضرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی و تجهیز خانه‌های شخصی جامعه محلی تحت عنوان خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظوراقامت مسافران در روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق گردشگری روستایی در استان داشته است.
این مسئول گفت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در استان حمایت می کند.
وی ادامه داد: راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساماندهی و حفظ اصالت‌های معماری و بومی روستاها، آرامش و امنیت گردشگران و آشنایی آنها با نحوه معیشت و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی سنتی روستائیان را به دنبال دارد.
حضرتی همچنین از تشکیل پرونده و صدور مجوز برای راه اندازی ۲۱ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی سطح استان خبر داد و در پایان افزود: در حال حاضر در روستاهای سوگا، اندج، کوشک، گازرخان، رجایی دشت، هاشا کلایه، پرچکوه، الولک و زرشک متقاضیان بسیاری برای تبدیل منازل شخصی خود به خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد که علاوه بر حمایت این اداره کل برای صدور مجوزهای لازم، همراهی دستگاه‌های اجرایی از طریق فراهم آوردن تسهیلات و ساز و کارهای دولتی نیز در پیشبرد این روند لازم و ضروری است.
در حال حاضر ۷۲ خانه مسافر در روستاهای مناطق الموت غربی و شرقی و آبگرم و ۶ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری استان شامل زرآباد، گازرخان، دیکین، شهرک، الولک و بهجت آباد به بهره برداری رسیده که با استقبال گردشگران خارجی و داخلی همراه بودند.
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
۷۳۸۹*۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اقامتگاه های روستایی


استان قزوین