اخبار گردشگری

پرداخت وام ۱۵میلیون تومانی برای احداث واحدهای بوم گردی در روستاهای زنجان

سجاد صنعتی منفرد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری تسهیلاتی برای احداث واحدهای بوم گردی در روستاها پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: وی اظهار کرد: با توجه به این تفاهم نامه و برای تقویت بوم گردی در روستاها تسهیلاتی به متقاضیان در روستاها به ویژه اولویت با روستاهای گردشگری پرداخت می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: این اقدام مهم فرصت مغتمی برای افرادی که تمایل دارند واحد بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری احداث کنند خواهد بود و تحقق این امر نتایج درخشانی را بدنبال دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: علاوه بر آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان نیز وام ۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان احداث بوم گردی در روستاها پرداخت می کند.
وی اظهار کرد: برای رونق بخشی به این بخش، استانداری نیز در بحث صدور پروانه ساخت این نوع واحدها تسهیلاتی را در نظر گرفته و تحقق این مهم فضایی مناسب را در گسترش بوم گردی روستایی در استان فراهم می کند.
صنعتی منفرد خاطر نشان کرد: این در حالی است در سطح جهانی موضوع گردشگری طبیعی، اکوتوریسم و تاسیل ها فراوان آن در روستاها مورد توجه قرار گرفته و سرمایه گذاری آن در کشور و این استان نیز نتایج بهتری را به د نبال دارد.
با برنامه ریزی های انجام شده در بخش های مختلف برنامه ششم توسعه، ۵ روستای هدف گردشگری و ۲ روستای دارای بافت با ارزش برای استان زنجان تصویب شده است.
بوم گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشور است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پرازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته ای را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بوم گردی


تسهیلات