اخبار گردشگری

صنعت مبل و منبت ملایر باید در عرصه بین المللی بدرخشد

به گزارش ایرنا محمدابراهیم الهی تبار روز چهارشنبه در نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت با بیان اینکه مشتری مداری و کنترل کیفی یکی از درخواست های مهم ما در توسعه و رونق این صنعت است افزود: لازمه تولید بر اساس نیاز مشتری، ایجاد مرکز اطلاع رسانی و نظارت بر کنترل است.
وی با بیان اینکه دولت دوازدهم در برقراری تعامل های جهانی بسیار مصمم است بیان کرد: دولت در نظر دارد مراودات و تعامل های خوبی را در سطح جهانی برقرار کند که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.
الهی تبار انجام تمام فرآیندهای تولید مبل و منبت در ملایر را یک افتخار دانست و افزود: با صنایع دستی می توانیم فرهنگ و هنجارهای خود را به سایر نقاط دنیا عرضه کنیم و ارزش های مادی و معنوی گذشتگان خود را پاس بداریم.
وی همچنین بر لزوم ایجاد دبیرخانه و اتاق فکر ثابت در راستای برگزاری جشنواره مبل و منبت تاکید کرد و گفت: ملایر باید بتواند نقش خود را در عرصه ملی و بین المللی ایفا کند.
معاون استاندار همدان با اشاره به تلاش های صورت گرفته مسئولان در سال های گذشته در جهت رشد و توسعه بیان کرد: تلاش های مسئولان سازمان میراث فرهنگی و نمایندگان مردم ملایر در مجلس و سایر مدیران در ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت قابل تقدیر است.
الهی تبار همچنین همراه کردن تشکل ها و هنرمندان و صنعتگران هنر مبل و منبت را اقدامی مهم برشمرد و افزود: ۲ رخداد استان در زمینه ثبت جهانی شهر لالجین و شهر ملی منبت افتخاری بزرگ برای استان همدان است.
وی در عین حال به خدمات دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان استان ۱۰ هزار میلیارد ریال در راستای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان هزینه شد و تا پایان سال حدود ۹۰۰ تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد.
الهی تبار بیان کرد: ۲۹۷ پایگاه سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی در استان همدان تا پایان سال افتتاح می شود.
وی به سابقه فرهنگی قوی ملایر اشاره کرد و افزود: ملایر واقفان خیراندیشی دارد و امروز خیران این شهرستان در حوزه های مختلف مشهور هستند.
نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت روز چهارشنبه در سالن فرهنگی و هنری ارشاد ملایر با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در حال برگزاری است.
۱۵ اردیبهشت ماه امسال با دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی ایران به ثبت رسید.
حدود هشت هزار کارگاه تولید مبل و منبت شناسنامه دار در شهرستان ملایر فعال است و بیش از چهار هزار و ۳۰۰ تن به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره


ملایر شهر ملی مبل