اخبار گردشگری

۵۰ درصد از اعتبارهای سفر رئیس جمهوری به اصفهان در حوزه میراث فرهنگی اختصاص یافت

‘ فریدون اله یاری ‘ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از خانه تاریخی محقق الدوله بادرود در گفت و گو با ایرنا افزود: در سفر رئیس جمهوری به اصفهان ۴۰ میلیارد ریال برای حفظ، نگهداری و مرمت بناهای تاریخی این استان اختصاص یافته است .
وی افزود: هم اکنون با تخصیص۲۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت بناهای تاریخی در شهرها و روستاهای گردشگری استان اصفهان در حال انجام است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین از عملیات مرمت، استحکام بخشی و بازسازی ۵۷۰ اثر تاریخی این استان از ابتدای سالجاری تاکنون از محل اعتبارهای عمرانی خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل، کارگاه‌های مرمت آثار ارزشمند تاریخی حتی در برخی روستاهای گردشگری استان نیز فعال شده‌ است.
اله یاری تصریح کرد: با وجود محدودیت ها و تنگناهای مالی و اعتباری دولت، تحرک جدی در زمینه مرمت و توسعه زیرساخت ‌های گردشگری استان اصفهان در حال انجام است.
وی با تاکید بر لزوم تعامل بین بخشی و همکاری مسئولان شهری برای حفظ و حراست از آثار تاریخی گفت: بناهای تاریخی نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند و می تواند جایگاه مهمی برای معرفی فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم محسوب شوند.
وی با اشاره به اینکه آستان مقدس امامزده آقا علی عباس (ع) در زمره بقعه های شاخص و ممتاز کشور است و سالیانه بیش از سه میلیون زائر و مسافر از نقاط مختلف کشور به این مکان مقدس سفر می کنند، افزود: ضروری است که برای رفاه حال زائران اقامتگاه های موقت در منطقه راه اندازی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: این اقدام با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و مسئولان شهرهای نطنز و بادرود در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
شهرستان نطنز پس از اصفهان و کاشان رتبه سوم را به لحاظ شمار اثرهای تاریخی طبیعی فرهنگی به خود اختصاص داده است.
شهرستان نطنز دارای ۱۸۰۰ بنای تاریخی شناسایی می باشد که حدود ۱۲۰ اثر آن به ثبت فهرست آثار ملی کشور رسیده است.
۷۴۳۰/۶۱۳۶ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نطنز


مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان