اخبار گردشگری

۶ طرح میراث فرهنگی و گردشگری سمنان آماده افتتاح است

حسین خواجه بیدختی روز یکشنبه به ایرنا گفت: در قالب برنامه های هفته دولت در شهرستان شاهرود استان سمنان اقامتگاه‌های بوم گردی مجن و کلاته خیج به بهره برداری رسید، زیربنای هر کدام از این ۲ طرح ۲۰۰ مترمربع و اعتبار هرکدام ۳۰۰ میلیون تومان که ۵۰ درصد آن از محل تسهیلات بانک کارآفرینی و بقیه از سوی بخش خصوصی تامین شد و اکنون در اختیار بخش خصوصی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه هتل آفتاب شهر گرمسار و اقامتگاه بوم‌گردی خانه پدری در حسین آباد حاج علی قلی دامغان نیز در هفته دولت افتتاح می‌ شود، افزود: مجموع اعتبار این طرح‌ها ۳۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است و در مجموع شرایط اشتغال ۱۳۶ نفر را فراهم می کند و بهره برداری از این طرح ها زمینه ساز افزوده شدن ۱۱۰ اتاق به ظرفیت اقامتی استان سمنان است.
وی خاطرنشان کرد: چند طرح دیگر گردشگری استان سمنان هفته آینده با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در شاهرود به بهره برداری می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به افتتاح هتل سه ستاره قصر بسطام با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان در برنامه های سفر امروز، گفت: این هتل در زمینی به مساحت سه هزار و ۴۰۶ متر مربع، با زیربنای پنج هزار و ۶۰۶ متر مربع در پنج طبقه و با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ تومان ساخته شده و برای ۵۰ نفر شغل ایجاد می کند، این هتل ظرفیت پذیرایی از یکهزار نفر را دارد و دارای ۳۶ سوئیت و اتاق است.
مجن و کلاته خیج بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت دارند و به دلیل آب و هوای سردسیری در تابستان گردشگر قابل توجهی به این مناطق سفر می کند.
در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت ۱۴۱ طرح عمرانی و اقتصادی شاهرود با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد، ۴۸۶ طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار ۳۰۳ میلیارد تومان با ایجاد ۷۵۴ شغل در هفته دولت ۹۶ در این استان افتتاح می‌شود.
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته گرامیداشت دولت نامگذاری شده است.
۷۳۳۹/۶۱۰۳ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


اجتماعی


هفته دولت


میراث فرهنگی


افتتاح طرح