اخبار گردشگری

غرفه ایران در موزه تاتارستان گشایش یافت

به گزارش ایرنا، آیین مربوط به گشایش این غرفه و اهدای دستافرینه های ایرانی روز پنجشنبه با حضور علی بمان اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی در پایتخت تاتارستان، لوئیزا کسمیلین معاون امور مجتمع مرکز ملی و فرهنگی قازان، نمایندگان موزه ها و بنیاد های فرهنگی-هنری و شماری از دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی برگزار شد.
معاون امور مجتمع مرکز ملی و فرهنگی قازان در این مراسم، توسعه روابط بین ایران و تاتارستان و مبادله هیات ها بین دو طرف را بسیار مهم برشمرد.
وی اظهار کرد: اهدای فرش ایرانی به مسجد قل شریف قازان در سال ۲۰۰۲، سفر هیات عالی به ایران (تهران و مشهد) به ریاست رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان در بهار سال جاری و روابط گوناگون فرهنگی و هنری بیانگر پویایی تعاملات است.
مقام تاتارستانی همچنین نقش فعالیت روبه رشد ۱۰ ساله سرکنسولگری ایران در گسترش همکاری ها به ویژه فرهنگی را ارزشمند بر شمرد و تاکید کرد که اهدای دستافرینه ها و گشایش غرفه جمهوری اسلامی در موزه هزاره قازان، زمینه ساز شناخت بیشتر مردم تاتارستان از فرهنگ و هنر ایرانی می شود.
اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی در قازان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی گفت که ما وظایف مهم نگهداری و حفاظت از میراث فرهنگی-هنری نیاکان و همچنین ضرورت افزایش ارائه و نمایش آثار را داریم تا نسل جدید شناخت بیشتری از گذشته بیابد و برای تحکیم مشترکات مردمی بکوشد.
در پایان مراسم نیز نمونه هایی از صنایع دستی ایرانی از جمله گلدان و بشقاب میناکاری، پرچم ایران، تابلوهای قلمزنی، خاتم کاری، معرق، قرآن کریم، جام مس کاری و رومیزی ترمه برای ایجاد غرفه دائمی در موزه هزاره قازان که در کنار رود کازانکا قرار دارد، اهدا شد.
تاتارستان با ۶۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و ۸۷۶ هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان از جمهوری های توسعه یافته این کشور است.
اروپام ۱۵۱۶ ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


ایران و قازان


دستافرینه


موز هزاره