اخبار گردشگری

کلیات طرح بازارچه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد

به گزارش ایرنا پژمان نیک اقبالی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار روز سه‌شنبه در کارگروه گردشگری و خدمات سفر استان اظهار داشت: با ایجاد طرح بازارچه صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد مکانی ساماندهی شده و تحت نظر به وجود می‌آید که گردشگران داخلی و خارجی با اطمینان کامل از این غرفه‌ها خرید می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح بازارچه صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در پارک اسکان یاسوج در زمینه اشتغال زایی، جذب گردشگر و درآمدزایی هنرمندان استان کارآمد است.
وی عنوان کرد: زیربنای این طرح که ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع است که برای ۱۱۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی، بازار ثابت برای عرضه صنایع‌دستی است گفت: هم‌اکنون فضای کافی برای فروش صنایع‌دستی در استان وجود ندارد.
باقری اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار نفر کارآموز در حوزه صنایع‌دستی در استان در سال‌های اخیر آموزش داده‌شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه فضای کافی و مطمئن برای تولید و فروش صنایع‌دستی در استان در اختیار افراد نیست افزود: دلال‌ها با خریداری این محصولات با قیمت ناچیز از فروشنده و عرضه در بازارهای دیگر، صنایع‌دستی استان را به تاراج می‌برند.
باقری ابراز داشت: توسعه گردشگری در طرح آمایش سرزمینی دارای رتبه اول سرمایه‌گذاری است، بنابراین باید از صنایع‌دستی و گردشگری استان حمایت شود.
سالانه ۲۱۸ هزار مترمربع انواع صنایع‌دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و این استان بیش از ۱۶ هزار کیلومترمربع مساحت دارد.

خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/۶۱۱۰/۹۸۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


بازارچه صنایع دستی


کهگیلویه و بویراحمد