اخبار گردشگری

لزوم مشارکت های تشکل های مردم نهاد در برنامه های تبریز ۲۰۱۸

به ‌گزارش روز یکشنبه روابط‌ عمومی میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ میزبان رویداد مهم و جهانی خواهد بود که مختص این شهر و استان نیست و نیازمند مشارکت های بخش های دولتی و خصوصی به ویژه تشکل های مردم نهاد است.
وی گفت: آنچه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، توانمندی و استقلال روزافزون تشکل های مردم نهاد حوزه های مرتبط است، زیرا که توانمندی این تشکل ها ثمرات خود را در کوتاه مدت در حوزه تاثیرات اجتماعی و فرهنگی نشان خواهم داد.
وی در خاتمه از گروه های شرکت کننده در این دوره، خواست در برنامه های رویداد فراملی تبریز ۲۰۱۸ شرکت کرده و با مشارکت خود تبریز را در میزبانی شایسته در این اتفاق مبارک یاری کنند.
بر اساس این گزارش، دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد به میزبانی استان آذربایجان شرقی و با حضور تشکل های مردم نهاد و غیردولتی استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان برگزار می شود.
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال ۲۰۱۵ با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد که در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود.
در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال ۲۰۱۵ و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال ۲۰۱۶ به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
برای سال ۲۰۱۷ نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد.
قبل از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
۳۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تبریز ۲۰۱۸


پایتخت گردشگری جهان اسلام