اخبار گردشگری

احداث طولانی ترین زیپ لاین کشور در تبریز

مسعود برزگر جلالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه طول زیپ لاین ۵۰۰ متر با اختلاف ارتفاع ۷۵ متری ایستگاه های مبدا و مقصد و شیب ۱۷٫۵ درصد است، گفت: ایستگاه مبدا جنب تندیس صخره ای استاد شهریار و ایستگاه مقصد بالای تپه نهالستان جنب نماد قوری احداث شده که منتظر ارائه تأیید نهایی استاندارد و مجوزهای لازم از طرف شرکت بهره بردار هستیم.
وی با اشاره به اینکه طرح کفسازی جاده اصلی تفرجگاه عینالی هم به عنوان طولانی ترین جاده کف پوش کوهستانی کشور به مراحل پایانی خود نزدیک شده است، افزود: اجرای کف سازی جاده ۳۵۰۰ متری تفرجگاه به عرض ۸ متر با استفاده از کف پوش های بتنی رنگی مقاوم به ابعاد ۲۰×۲۰ سانتی متر و ضخامت ۸ سانتی متر در نوع خود بی نظیر است.
وی گفت: با اتمام این طرح و با نصب تندیس مفاخر ایران، نمادهای متعدد و جنگل کاری و گل کاری طول مسیر، جاده اصلی تفرجگاه عینالی به یکی از جاذبه های گردشگری استان تبدیل می شود.
برزگر جلالی همچنین به دریاچه داغ گؤلی به عنوان یکی از مهمترین طرح های اجرا شده در تفرجگاه عینالی اشاره کرد و گفت: با تکمیل این دریاچه ۵۴۰۰۰ مترمکعبی علاوه بر استقلال منابع آبی تفرجگاه، با ایجاد امکانات رفاهی تفریحی پیرامون آن از جمله محل های اقامتی، فروشگاه، کافی شاپ، محل برگزاری نمایشگاه، محل اجرای برنامه های فرهنگی و بازی های آبی درصدد میزبانی هرچه بهتر از گردشگران و مهمانان کلانشهر تبریز هستیم.
وی با اعلام اینکه آبگیری دریاچه به اتمام رسیده و ساختمان واقع در ضلع غربی دریاچه با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و یک باب سرویس بهداشتی ۸ چشمه با ۹۸ درصد پیشرفت در حال احداث است، دیواره سنگی به ارتفاع ۳ متر پیرامون دریاچه با تعبیه جای نشستن برای شهروندان در داخل دیواره بجای نصب نیمکت در حال اجراست.
تفرجگاه عینالی همچنین دارای تله کابین است و ایجاد راه های دسترسی مناسب در کنار مبلمان شهری و سایر خدمات رفاهی، تفریحی و به خصوص جنگلکاری همچنین احداث بنای یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس و دفن ۸ تن از شهدا در کنار آستان مقدس امامزادگان عون بن علی و زید بن علی در سال های اخیر موجب تبدیل شدن این مجموعه به یکی از جاذبه های گردشگری و زیارتی شده است.

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تبریز


عینالی