اخبار گردشگری

زیر ساخت‌ها جوابگوی رونق گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد نیست

به گزارش ایرنا، فتاح محمدی عصر جمعه در اختتامیه نخستین همایش عشایرگردی و طبیعت‌گردی در یاسوج اظهار داشت: ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگ بین استان با سراسر کشور برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و رونق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
وی افزود: هدف از برپایی این جشن معرفی جاذبه‌ های دیدنی، طبیعی، تاریخی و از همه مهمتر فضای عشایری و آداب‌و رسوم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
محمدی تبیین و معرفی شکل و سبک و محتوای زندگی عشایری را در رونق گردشگری استان ضروری دانست و افزود: نقش رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در تحقق این مهم تعیین کننده است.
آیین پایان همایش عشایرگردی و طبیعت گردی عصر جمعه با حضور آژانس ها و راهنمایان گردشگری سراسر کشور در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
اختتامیه این همایش با حضور ۳۰ نفر از مدیران آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری سراسر کشور برگزار شد.
آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری چین، ترکیه، آلمان، فرانسه، انگلیس، گرجستان، ارمنستان، در این جشن حضور داشتند.
حدود ۱۲ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل داده است.
۲ هزار و ۱۵۰ گردشگر خارجی از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان خرداد امسال از جاذبه‌های این استان دیدن کردند.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
کارشناسان می گویند که سبک زندگی عشایری، سیاه چادرها، غذاهای سنتی، آواها و نواها به‌ویژه صدای دلنشین لالایی زنان ایل، موسیقی بومی، لباس‌های محلی، روستاهای بکر و دورافتاده و جاذبه‌های گردشگری در مناطق روستایی و عشایری در کنار جاذبه‌های طبیعی یک فرصت برای جذب گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


ارتباطات


گردشگری


جاذبه های گردشگری


کهگیلویه و بویراحمد