اخبار گردشگری

احداث موزه تاریخ انقلاب اسلامی به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سید محمد حسینی روز چهارشنبه در نشست بررسی احداث موزه تاریخ انقلاب اسلامی در خمین افزود: با توجه به جایگاه ویژه خمین به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب و آغاز نهضت اسلامی ، یک هزار شهید دفاع مقدس و ۱۴ شهید انقلاب احداث موزه تاریخ انقلاب اسلامی در این شهرستان ضروری است .
وی بیان کرد: راه اندازی این موزه در زادگاه امام خمینی تاثیر به سزایی در جذب گردشگر فرهنگی و دینی دارد و رونق گردشگری بی شک سبب توسعه اقتصادی این شهرستان می شود.
حسینی بیان کرد: این مجموعه که تمام ابعاد حوزه انقلاب و دفاع مقدس در آن دیده شده است، به حدود ۲۰ هکتار زمین نیاز دارد.
وی ادامه داد: بهترین مکان برای احداث این مجموعه در مرکز شهر و جوار بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) است و بعد از تایید نهایی در فرایند طراحی و نقشه قرار می گیرد.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
سید مهدی ساداتی افزود: بسترهای لازم برای ساخت موزه تاریخ انقلاب اسلامی در خمین فراهم است و در صورت مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری زمین این موزه تصویب و معرفی می شود.
ساداتی ادامه داد: ساخت این موزه در کنار سنگ‌ن گاره‌های تیمره، قلعه سالار محتشم، بیت قدیمی امام خمینی(ره) و دستکندهای تاریخی ظرفیت خوبی را از لحاظ جذب گردشگر در خمین ایجاد می کند.
فرماندار خمین گفت: در موزه تاریخ انقلاب اسلامی نهضت اسلامی ایران قبل از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی، زندگانی امام خمینی (ره) و همچنین آثار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی این شهرستان به نمایش گذاشته می شود.
۷۲۷۷/۳۰۷۵/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


موزه انقلاب


اعتبار مورد نیاز