اخبار گردشگری

شمیرانات با ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری دارد

به گزارش ایرنا عزت الله خانمحمدی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: صنعت گردشگری در چشم انداز توسعه شهرستان شمیرانات مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اجرای مرحله اول سند گردشگری شهرستان شمیرانات اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی این امر باید برای تهیه مرحله دوم سند جامع گردشگری شهرستان شمیرانات توجه ویژه ای داشته باشد.
وی گفت: اجرای طرح های گردشگری از مصوبات دولت در این شهرستان است اما تاکنون بدلایل مختلف اجرایی نشده است.
فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به لزوم اجرای طرح های ایجاد اکوکمپ و اکوتوریسم دراین شهرستان گفت: ۱۲ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی تهیه شده که اجرای این پروژ ها منجر به تحولی عظیم دراین شهرستان برای ایجاد اشتغال می شود.
فرماندار شهرستان شمیرانات در ادامه به موضوع ترافیک شمال شهر تهران اشاره کرد و افزود: ترافیک شمال تهران با احداث زیر گذر و تونل رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه ترافیک در شمال تهران برای مردم و ساکنان منطقه به معضل تبدیل شده، افزود: ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شناور در بخش شهری شمیرانات حضور و تردد دارند که به جمعیت ۵۵۰ هزار نفری این شهرستان افزوده می شود.
خانمحمدی افزود: ظرفیت خیابان های سطح شمیرانات را نمی توان افزایش داد اما می توان با احداث تونل و زیرگذر بخشی از تردد را به زیر زمین منتقل کرد.
فرماندار شمیرانات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آب سد لتیان و آب دشت لار حدود ۳۵ درصد از آب شرب تهران را تامین می کند، افزود: مصوبه شورای عالی امنیت ملی و رعایت حریم کیفی ۱۵۰ متر به عنوان قانون لازم الاجرا است اما در جلسات متعدد تلاش کردیم در مناطقی که طرح فاضلاب اجرا شده، این قانون برداشته شود.
وی گفت: با طرحی که آب منطقه ای در دست تهیه و اجرا دارد، بازبینی های حریم انجام و این قانون به سمت اصلاح پیش می رود.

* احداث پایانه توزیع محصولات باغی و کشاورزی در شمیرانات
فرماندار شهرستان شمیرانات در ادامه به برگزاری جشنواره گیلاس در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: در این جشنواره محصولات باغی و کشاورزی شهرستان به مردم معرفی شد.
وی گفت: این شهرستان هشت هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد و در تولید برخی محصولات از جمله گیلاس دارای رتبه های برتر استان تهران است.
وی با بیان اینکه تولید گیلاس از ۶۱ هزار و ۲۰۰ تن در سال ۹۴ هم اکنون به ۶۳ هزار تن رسیده، افزود: برای استمرار توزیع محصولات باغی و کشاروزی در طول سال، احداث پایانه توزیع در شهرستان ضروری است.
وی گفت: ۲ منطقه در بخش لواسانات و ۲ منطقه در بخش رودبارقصران برای احداث این پایانه با هدف فروش مستقیم محصولات و فعالیت تولیدکنندگان بخش کشاورزی این شهرستان درنظر گرفته شده است.
فرماندار شهرستان شمیرانات همچنین بر رفع مشکل تصرف اراضی ملی دراین شهرستان تاکید کرد و گفت: در حوزه مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز موضع پیشگیری باید تقویت شود و اجرای طرح کاداستر با مشخص کردن اراضی دولتی در کاهش تصرف های غیر قانونی موثر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر هیچ پرونده تصرف جدیدی در شهرستان تشکیل نشده، گفت: در حال حاضر با ساختار موجود امکان پیگیری و نظارت از سوی دستگاه های اجرایی آب منطقه ای، محیط زیست و منابع طبیعی وجود ندارد و لازم است این ادارات به سطح معاون مدیر کل در شهرستان ارتقا داده شوند.
وی با بیان اینکه حکم تخریب ساخت و ساز اراضی تصرف شده در یک هزار پرونده طی سه سال اخیر اجرا شده افزود: حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی دراین شهرستان رفع تصرف شده و ۹۰ هکتار از اراضی نیز تغییر کاربری داده شده است.
فرماندار شهرستان شمیرانات همچنین در این نشست از تلاش خبرنگاران برای انعکاس مطالبات و دغدغه های مردم منطقه تقدیر و تشکر کرد.
بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم از پدر خبرنگار شهید افشار و همچنین علی نیکوری آزاده جانباز با اهدا هدایایی تجلیل شد.
خبرنگار: معصومه آقا امینی – انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/۷۲۴۴**۱۶۲۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


فرمانداری شمیرانات


مبارزه با قاچاق کالا