اخبار گردشگری

۴۲ طرح گردشگری توسط بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست

به گزارش ایرنا، محمود باقری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۹۰ درصد است.
وی تصریح کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف شامل ساخت هتل، هتل آپارتمان و اردوگاه‌های تفریحی و گردشگری است.
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های در حال اجرای بخش خصوصی تخصیص یافت.
باقری یادآور شد: افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال از این میزان به طرح هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج تخصیص یافت.
وی گفت: این طرح هم اینک با پیشرفت بالای ۴۵ درصد در حال اجراست که با بهره برداری از آن افزون بر ۱۰۰ تخت به تخت‌های رسمی هتل‌های چهار ستاره استان اضافه خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحولات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در استان عنوان کرد: افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت در مردادماه سال گذشته در این زمینه تخصیص یافت.
باقری گفت: حدود ۲۶ طرح در بخش‌های مختلف برای این میزان اعتبار تعریف شده که ۵۰ میلیارد ریال آن برای ساخت چهار پارک اسکان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر داخلی از فضاها و مناطق گردشگری استان دیدن کردند، افزود: این میزان گردشگر حدود ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد داشته است.
باقری شمار گردشگران خارجی اسکان یافته در استان در سال گذشته را نیز بیش از ۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ورودی گردشگران خارجی در استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ حدود هفت برابر رشد داشته است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بخش خصوصی


کهگیلویه و بویراحمد