اخبار گردشگری

سرعین امن ترین و کم هزینه ترین شهر ایران است

عاطف ناصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعین کانون پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار گردشگر خارجی از مناطق تفریحی ، توریستی و طبیعی این شهرستان بازدید کرده‌اند.
او گفت: در سال های اخیر زیرساخت ‌های لازم برای حضور گردشگران در شهرستان سرعین فراهم شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
فرماندار سرعین با اشاره به اینکه در حال‌ حاضر ۱۱ آبگرم سنتی و مدرن آماده خدمات ‌دهی به گردشگران در سرعین است، افزود: نظارت خوبی بر بهداشت و نحوه خدمات ‌رسانی در آبگرم ‌های سرعین وجود دارد که این امر رضایت گردشگران را نیز به دنبال داشته است.
ناصری با بیان اینکه پیاده شهر سرعین در حال گسترش است گفت: سرعین شبها به پیاده شهر تبدیل می شود و با اجرای پیاده شهر شاهد کاهش ترافیک شهری در این شهرستان هستیم که این طرح در منطقه تداوم می‌یابد.
وی در زمینه حضور جارچیان در خیابان های سرعین اظهار کرد: مساله جارچیان با ورود دادستان به این مورد تا حدودی حل شده اما این افراد در بین تعویض نوبت کاری پلیس ها چند لحظه ای به جارچی گری مشغول می شوند و تا زمانی که رزرو اینترنتی اماکن اقامتی در این شهر راه اندازی نشود در مشکل خواهیم بود.
فرماندار سرعین همچنین افزود: محل دفن زباله سرعین در حال آماده سازی است و نیمه دوم امسال افتتاح می شود.
ناصری اظهار کرد: سیستم مدرن دفع فاضلاب سرعین آب پسماند را قابل استفاده برای کشاورزی می کند و زباله ها نیز به صورت آجری به عنوان کود استفاده خواهد شد.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سرعین


ناصری